Portinatx - Cala Gració

s’Arenal Petit ☀️

Cala Gració ☀️

Hotel Riviera, Sant Antoni de Portmany 😴

—————

Na het eten zijn Nikki en ik gisteren meteen naar bed gegaan. Nikki lag in het restaurant al te maffen dus we konden een keertje rustig eten. Papa ging nog een truitje kopen omdat het hier 's avonds nu afkoelt tot een graadje of 18. Daarna hebben papa en mama tot 23.00 uur op het terras gezeten en de fles champagne leeg gedronken. Vanmorgen ging papa na het ontbijt de huurauto ophalen. We hebben gisteren ruim 8,5 kilometer gelopen en dat is voorlopig wel weer voldoende. Hij was om 10.45 uur terug met de zilvergrijze Nissan en mama had de spulletjes toen al ingepakt. Nog even in gevecht met de autostoeltjes en we konden vertrekken! Eerst langs een tankstation omdat we anders niet ver zouden komen. Op Ibiza moet je altijd eerst betalen, en aangeven hoeveel liter of voor welk bedrag je wilt tanken; een raar systeem met lange rijen omdat iedereen rustig de tijd neemt.

Mama wilde vandaag graag naar Portinatx, het dorpje in het noorden waar we vorig jaar een weekje verbleven. De route moest nu voor het derde jaar toch wel bekend zijn, maar toch lukte het papa en mama om een aantal keren de verkeerde afslag te nemen. Papa geeft dan mama de schuld omdat zij op de bordjes moet letten. En mama geeft papa de schuld omdat hij vaak te hard rijdt! Het schoot ook niet erg op omdat er vanaf Sant Rafel bijna overal wegwerkzaamheden zijn. Ze gaan de weg verbreden en het naseizoen is dan natuurlijk een mooi moment om daarmee te beginnen. Via het mooie slingerweggetje kwamen we uiteindelijk weer in Portinatx, en we reden meteen door naar Playa Porto en de inmiddels bekende vuurtoren. Elke keer als ze op Ibiza is vindt mama het leuk om daar een paar fotootjes te maken. De eerste keer in 2012 zat ik nog in de buik van mama, vorig jaar zat Nikki daar en dit keer zijn we compleet! We reden een stukje terug naar het strandje van s'Arenal Petit, en daar gingen we lunchen bij restaurant Es Puet Blanc. Onderweg kwamen we langs Hotel Presidente en dat kende ik nog wel van de kinderdisco! Toen we klaar waren met eten mochten we natuurlijk een tijdje in het zachte zand spelen. Ik wilde niet in zee maar wel van de glijbanen af die op de waterfietsen zitten.

Rond 14.45 uur zaten we weer in de auto. Papa en mama wilden even bij Cala Gració kijken, een strandje dat ze nog niet kenden. Via de slaperige plaatsen Sant Miquel de Balansat en Santa Agnès de Corona reden we een mooie route langs de kust, over voornamelijk smalle en bochtige wegen die tussen de bomen door slingeren. Gelukkig hing de bewolking vandaag boven het binnenland en was het zonnetje boven de stranden gewoon aanwezig. Cala Gració ligt iets ten noorden van Sant Antoni de Portmany en dus al een heel stuk in de goede richting. De baai zelf is echt prachtig. Een klein strandje met wit zand omgeven door rotsen en bomen. Ik kreeg een lekker ijsje dat ik natuurlijk heb gedeeld met mijn lieve zusje. Nikki vindt zand en steentjes ook erg lekker, maar dat mag ze van papa en mama niet eten!

Nadat papa weer terug was van een rondje lopen, gingen we de spulletjes rond 17.00 uur weer inpakken. Hij was via een pad over de rotsen naar een kleine baai om de bocht gelopen, Cala Gracioneta, en dat zag er ook allemaal fraai en gezellig uit. Voordat we het strand verlieten heb ik nog even met mijn voetjes in zee gestaan. Het water was wel iets warmer dan ons zwembad maar nog steeds te koud om een duik te nemen. Bij Hotel Riviera konden we bijna voor de deur van ons appartement parkeren, dus dat kwam mooi uit. Het complex heeft slechts 15 parkeerplaatsen, maar als we voor 18.00 uur terug zijn dan is er nog genoeg ruimte. We hebben vandaag in totaal 103 kilometer gereden. Ik heb lekker even met de bal gespeeld, terwijl mama en Nikki in bad gingen en papa flesjes Corona leeg zat te drinken op het terras. Zojuist heb ik in het restaurant een beetje soep, rijst, kip en fruit gegeten, en nu liggen Nikki en ik alweer in onze mandjes. Morgen belooft een mooie dag te worden dus dan gaan we vast wel weer een paar nieuwe strandjes ontdekken. Slaap lekker!