Sant Antoni de Portmany

Sant Antoni de Portmany 🍦

Rita’s Cantina 🍺 🥣

Hotel Riviera, Sant Antoni de Portmany 😴

—————

Zoals verwacht liet het zonnetje zich alleen vanmorgen vroeg een paar uurtjes zien. Papa ging om 10.30 uur de auto inleveren en toen hij terug was hadden de wolken zich al boven het eiland verzameld. We hebben deze vakantie in totaal 401 kilometer met de auto gereden. Papa en mama besloten om vandaag in Sant Antoni de Portmany te blijven en met de watertaxi even naar de haven te gaan. We deden rustig aan en waren ruim op tijd voor het bootje van 12.00 uur vanaf Punta Xinxó. Volwassenen betalen 3 euro enkele reis en Nikki en ik mochten gratis mee. Na een kleine 10 minuten waren we aan de overkant, en daar liepen we via de Passeig de la Mar verder in westelijke richting. Dat gedeelte van het stadje is gerenoveerd en er ligt nu een keurige boulevard. Voorbij het beroemde Café del Mar ging het pad verder in noordelijke richting en ik heb veel verschillende vogels gezien. Bij het kleine strandje van Caló des Moro doken we weer een straatje richting de haven in om het rondje compleet te maken.

Onderweg ging mama in een grote winkel een duikbril voor mij kopen. Misschien dat het haren wassen daarmee beter gaat want dan komt er geen shampoo meer in mijn oogjes. Papa en mama zochten ook wat souvenirs uit en Nikki vond het nodig om een torentje van stenen mokken naar beneden te trekken! Wonder boven wonder was er maar 1 stuk en daar hoefde papa gelukkig niet voor te betalen. Nikki moest huilen omdat ze het resultaat waarschijnlijk teleurstellend vond. Het boefje! Het was inmiddels alweer etenstijd en bij het drukke Rita's Cantina was er nog maar 1 tafeltje vrij. Papa en mama zijn daar in 2012 en 2014 ook geweest en ik kon er gewoon een broodje kroket eten. Papa kwam nog bekenden tegen uit Langedijk, en die kwamen daar ook omdat de Nederlandse eigenaresse van het leuke tentje de tante is van kennissen uit ons dorp. Nikki kreeg een fruithapje en een flesje melk, en ik dronk het grote glas met jus d'orange van mama bijna helemaal leeg.

Om 14.45 uur was het tijd om te gaan en toen hebben we nog door een paar winkelstraatjes bij de haven geslenterd. Papa heeft een paar sexy boxershorts gekocht en ik kreeg wat roze bloemetjes voor in mijn haar. Over het grote plein met de fonteinen liepen we weer richting de boot, en die lag al klaar voor vertrek voor het rondje van 15.30 uur. Via het strand van Punta Xinxó waren we snel bij Hotel Riviera en de wolken werden toen al steeds donkerder. Papa ging met Nikki alvast naar ons appartement en zij kwamen uiteraard droog binnen. Maar mama en ik moesten natuurlijk nog een Magnum voor mij kopen, en daardoor kwamen wij in de stromende regen en zeiknat terug. Bah! Omdat ons terras niet helemaal overdekt is zitten we nu gezellig binnen op de bank. Nikki ligt te slapen dus daar hebben we ook even geen last van! Over 40 minuten kunnen we pas eten, maar ik kan me op de iPad gelukkig de hele dag wel vermaken als dat moet. Onze laatste dag morgen belooft qua weersvoorspellingen ook niet geweldig te worden, dus dan gaan we waarschijnlijk bij Aquarium Cap Blanc naar gekke visjes kijken. Voor een dagje strand zullen we helaas weer tot volgend jaar moeten wachten.