Kopenhagen - Eindhoven - Zuid-Scharwoude

Heiloo

Alkmaar 🥣

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Gisteren hadden we nauwelijks tijd voor een ontbijtje omdat de taxi al op ons stond te wachten. Papa had 's nachts geen oog dicht gedaan omdat hij inmiddels ook keelpijn heeft en ziekjes is. De taxi was dit keer iets goedkoper dan maandag maar nog steeds ruim 50 euro. Op het vliegveld kocht papa water en popcorn van de laatste Deense kronen en na een relaxte vlucht waren we rond 11.00 uur alweer in Eindhoven. Dit keer zaten we allemaal bij elkaar in het vliegtuig en Nikki en ik kregen onderweg een tekening en kleurpotloden van een stewardess. In de auto hebben we anderhalf uur geslapen terwijl mama achter het stuur zat. Zo kon papa ook even zijn oogjes sluiten want hij had het zwaar.

Om 13.15 uur waren we thuis maar even later gingen we alweer op pad. Het was natuurlijk Koningsdag en in de straat van opa en oma in Heiloo stonden er springkussens en andere spelletjes. Yvonne, Sjaak, Ruben en Maud waren er ook dus dat was erg gezellig. We mochten water spuiten met een brandweerslang en we kregen chips, limonade en een ijsje. Na afloop hebben we nog een drankje gedaan bij opa en oma en daarna reden we door naar Alkmaar om thuis bij Maud patatjes en een kroket te eten. Ik kreeg van Maud nog een oranje rokje en t-shirt kado, dat was erg lief! Uiteindelijk waren we rond 19.30 uur thuis en zijn we nog snel even in bad geweest. Papa ging meteen naar bed en ook voor mama was een goed nachtje niet verkeerd. Ons volgende reisje gaat begin juni naar het Griekse eiland Kos en daarvoor, op 18 mei, hebben papa en mama de sleutel van ons nieuwe huisje al gekregen. In Griekenland is het gelukkig warmer dan in Denemarken!