Dubrovnik - Amsterdam - Zuid-Scharwoude

Hema, Schiphol 🥣

Heiloo

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Zelfs papa had het koud vannacht en omdat de dames alle extra dekens al hadden trok hij maar een t-shirt aan. Na wat uitleg van Pavo over de boiler had de tweede badkamer nu ook warm water en die douche was veel beter dan degene die wij steeds hadden gebruikt. Handig om daar op de laatste ochtend achter te komen. Na een snel ontbijtje reden we om 08.30 uur weg. Bij het eerste tankstation waren ze net benzine aan het bijvullen dus we moesten verderop naast de luchthaven tanken. Daarna konden we bij het autoverhuurbedrijf een tijdje wachten waardoor we pas na 09.15 uur in de vertrekhal stonden. Gelukkig werden we dankzij Nikki en mij uit een enorme rij gevist door een mevrouw want anders hadden we onze vlucht nooit gehaald. Bij de gate moesten er natuurlijk nog goedkope sigaretten worden gekocht voor opa en oma en terwijl we in een rij voor de kassa stonden schalde de laatste oproep om te boarden al door het pand. Mama werd daar natuurlijk nerveus van. Maar uiteindelijk moesten we in de bus naar het vliegtuig nog een kwartier wachten op een groep suffe Chinezen die alle tijd nam. Het vliegtuig zat bijna vol en wij hadden stoelen naast elkaar op rij 20. Mama mocht dit keer rustig aan de andere kant van het gangpad zitten.

Onderweg hebben we tomatensoep en koekjes gegeten en voornamelijk filmpjes op de iPad gekeken. Omdat we tegenwind hadden duurde de vlucht nu 2,5 uur en halverwege heb ik bij mama op schoot nog een boekje gelezen. Precies om 13.00 uur waren we op Schiphol maar dan duurt het nog een uur voordat je buiten staat. Taxiën over de Polderbaan, een stuk lopen over de H-pier, in de rij voor de paspoortcontrole, de buggy zoeken en broodjes rookworst kopen bij de Hema. Daarna nog met de bus naar P3 en tegen 15.00 uur waren we bij opa en oma in Heiloo. Daar hebben we 1 drankje gedaan en ik kreeg alvast een eerste kadootje voor mijn verjaardag! Na thuiskomst ging papa meteen naar de kapper en Chinees halen. Ik heb net kippensoep met champignons gegeten en zometeen gaan Nikki en ik lekker naar bed. Zaterdag vier ik mijn verjaardag voor de familie en op 3 november heb ik nog een feestje met mijn klasgenootjes. Dan ga ik gezellig naar het bakkerijmuseum in Medemblik met papa, mama, Suzan, Tessa, Nina, Lindsy, Yara, grote Nikki en kleine Nikki. Ons volgende reisje is waarschijnlijk ‘pas’ in 2019 dus ik moet weer even geduld hebben. Tot dan!