Cabeza de Toro - Montego Bay - Amsterdam - Zuid-Scharwoude

Heiloo

Noord-Scharwoude

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

En we zijn weer thuis! Donderdagavond hebben papa en mama bij de markt op het resort nog souvenirs gekocht bij een kereltje die aapjes maakte van kokosnoten. Die zagen er erg leuk uit! We kozen een aapje met een hartje voor opa en oma uit Heiloo, een aapje met een parasol voor opa en oma uit Noord-Scharwoude en een aapje met een gitaar voor onze eigen verzameling. De namen van Nikki en mij werden in de kokosnoten gekerfd. Papa liet zich nog bijna verleiden tot de aankoop van een schilderijtje maar hij realiseerde zich op tijd dat we daar thuis helemaal geen geschikte ruimte voor hebben.

Vrijdag werd ik wakker met een zonnetje nadat we 's nachts nog waren gewekt door een tropische regenbui. Na het ontbijt gingen we weer broodjes voeren aan de ganzen en de kleine eendjes. Ze hebben daar een heel mooi huisje met allemaal water, bruggetjes, bomen en plantjes! Achter het resort ligt overigens een groot natuurgebied, Laguna Bávaro, waar in de mangroves en het moeras nog veel meer beestjes wonen. Mama pakte de koffers in en papa en ik gingen de badlakens inleveren bij het zwembad. Nikki moest even in het babybedje zitten omdat ze anders alles wil pakken met haar kleine klauwtjes. Rond 12.30 uur heeft papa de sleutel ingeleverd maar gelukkig mochten we evengoed nog lunchen in het restaurant. Van de laatste peso's konden we precies de taxi betalen en om 15.00 uur stonden we op de gezellig drukke luchthaven van Punta Cana.

We moesten bij gate 1 op het vliegtuig wachten en precies daar hebben ze een leuk speeltuintje in de buitenlucht! Uiteindelijk vertrokken we pas om 18.00 uur in de stromende regen en dat was 40 minuten later dan gepland. Het was in westelijke richting ongeveer anderhalf uur vliegen naar Montego Bay en onderweg passeerden we de hoofdstad van de Dominicaanse Republiek, Santo Domingo, en de hoofdstad van buurland Haïti, Port-au-Prince. Nikki en ik waren door de vermoeidheid niet zo gezellig en papa en mama waren al bang voor een lange en vervelende terugreis. In Jamaica, waar papa en mama in 2011 een weekje op vakantie zijn geweest, moesten we aan boord een uur wachten op de nieuwe passagiers.

Daarna was het ook nog ruim 8,5 uur vliegen naar Amsterdam en dat ging onder andere over Cuba en Bermuda. Toen Nikki en ik op de grond mochten slapen ging dat een stuk beter dan op schoot. Mama moest mij zelfs wakker maken toen de landing werd ingezet en om 10.25 uur raakten we de Polderbaan. Opa en oma hadden ons vliegtuig vanuit hun tuin in Heiloo al gezien! Na wat extra controles en de gebruikelijke ellende op Schiphol met de kinderwagen zagen we buiten oom Jeroen al staan bij vertrekhal 3. We hebben alle opa's en oma's een bezoekje gebracht en Nikki heeft bijna de hele middag geslapen omdat ze zo moe was. Ik eet nu nog een toetje en zometeen ga ik ook lekker naar bed. Het was weer een geweldig reisje! Over ruim 6 weken, op de verjaardag van mama, gaan we trouwens alweer op vakantie. Opa, oma, oom Bas en oom Jeroen gaan dan ook gezellig mee. De locatie is nog niet bekend maar het zal waarschijnlijk Spanje worden. Tot dan!