Cabeza de Toro

🇩🇴

Cabeza de Toro

Natura Park Beach Eco Resort, Cabeza de Toro 😴

—————

De afgelopen 2 dagen waren lekker ontspannen. Woensdag heb ik tijdens het ontbijt voor het eerst guavesap gedronken en dat was niet echt een succes. Ik drink liever gewoon water bij mijn croissantje, cakeje, worstje en gekookte eitje. Nikki is wel fan van de verse fruitsapjes die je hier zelf kunt samenstellen. Na het eten liepen we richting de winkeltjes van Cabeza de Toro want we moesten natuurlijk nog wat souvenirs kopen voor thuis. Bovendien waren de luiers van Nikki bijna op en in het winkeltje op ons resort durven ze 26 dollar te vragen voor een klein pak. Net als Punta Cana, Bayahibe en Bávaro behoort ook Cabeza de Toro overigens tot La Altagracia, één van de grotere provincies waarvan het middelgrote Higüey de hoofdstad is.

Helaas was het meer een soort markt dan een echt winkelcentrum. Luiers waren nergens te vinden en de verkopers kleefden aan ons vast als vliegen aan een pot stroop. Geen seconde gelegenheid on even rustig rond te kijken en mama is er dan al vrij snel klaar mee. Er was zelfs 1 vent die een houten papegaai op een stokje al aan het inpakken was terwijl er nog helemaal geen prijs was afgesproken met papa en mama. En trouwens, als ik naar een papegaai wil kijken dan loop ik wel naar Nikki toe. Zij herhaalt nu bijna alles wat we zeggen en mij noemt ze steeds 'Oa'. We hebben uiteindelijk nog wel iets leuks gekocht voor Ruben en Maud maar daarna zijn we snel weer richting het resort gelopen. Via een brug over het moeras konden we langs de tennisbanen een stukje afsnijden en in het winkeltje kreeg ik uiteindelijk voor 7 (!) dollar de bloem voor in mijn haar die mama had beloofd. In de kleuren paars, geel en wit!

De rest van de dag hebben we weer lekker in het zwembad en op het zandstrand gespeeld. Papa en mama hebben besloten om verder geen excursies meer te boeken want de prijzen zijn bijna lachwekkend. Bijna 100 dollar voor een paar uurtjes dierenpark en 120 dollar per persoon om een paar minuten met een dolfijn te mogen knuffelen. We kunnen het toeristische Dolphin Island vanaf het strand zien liggen maar dolfijntjes zijn misschien ook wel leuker voor me als ik wat ouder ben. Papa en ik zijn 's middags nog 2 keer in het zwembad geweest. Ik durf steeds meer en heb ook weer even met een lief Canadees kindje gespeeld. Voor Canadezen is een vakantie in de Dominicaanse Republiek hetzelfde als Ibiza of Kreta voor ons en het resort zit er dan ook vol mee. Aardige mensen hoor verder maar het blijven natuurlijk halve Fransen! Papa maakte nog een praatje met een mevrouw uit de buurt van de stad Toronto. Zij was met haar familie net aangekomen (letterlijk en figuurlijk) en hun vlucht duurde in totaal maar 3 uurtjes. Ik ben ook nog in het bubbelbad geweest en heb stiekem in het water geplast!

Vanaf 16.45 uur gingen we een paar uurtjes relaxen op de kamer. Nikki en ik zijn in bad geweest en terwijl zij daarna een dutje deed heb ik spelletjes op de iPad gespeeld. Papa werkte ondertussen wat blikjes bier naar binnen van het lokale merk Presidente en mama ging met oma bellen. Na het avondeten was er om 20.00 uur een kinderdisco en daar moest ik natuurlijk ook bij zijn! Op een groot podium kon ik mijn danspasjes demonstreren en Nikki deed ook gezellig met ons mee. Sommige spelletjes snapte ik helaas niet omdat ze alleen in het Spaans en Engels werden uitgelegd. Zo mocht je bij 1 spelletje niet meer bewegen als de muziek stopte en ik was natuurlijk de eerste afvaller omdat ik gewoon vrolijk door bleef springen... Pas om 21.00 uur gingen we uiteindelijk terug naar onze kamer. Er was ook een Canadees meisje van 18 maanden aan het dansen en papa heeft aan haar moeder gevraagd of ze nog genoeg luiers bij zich hebben. We kregen er zomaar 5 kado dus nu hoeft mama zich niet meer druk te maken voor de terugreis. Een half uurtje later lagen Nikki en ik in bed en papa en mama volgden niet veel later.

Vanmorgen waren we alweer vroeg wakker en binnen de kortste keren zat het grote bed van papa en mama onder de broodkruimels, hagelslag en banaan. Na het echte ontbijt in het restaurant heeft mama in het winkeltje ansichtkaartjes en haarspeldjes gekocht. Voor mij natuurlijk maar ook een setje voor het Canadese meisje om ze te bedanken voor de luiers. Daarna hebben we een plekje op het strand gezocht en daar zijn we de rest van de dag gebleven. Tussendoor ben ik met papa naar het zwembad geweest en we hebben als lunch patatjes, hamburgers en hotdogs gegeten op de ligbedjes. Nikki en ik hebben allebei ook nog even geslapen zodat papa en mama precies 24 minuten rust hadden!

Aan het einde van de middag hebben we een wandeling gemaakt over het strand en vervolgens heeft iedereen behalve mama nog in het zwembad gedobberd. Papa raakte daar in gesprek met een Canadese man van een jaar of 50 die grote verhalen had. Hij woont in Edmonton, is rijk geworden in de olie en nu eigenlijk al met pensioen. Met zijn vrouw en dochter heeft hij 5 jaar geleden een wereldreis gemaakt die een jaar duurde en Kroatië is het enige Europese land waar ze nog niet zijn geweest. Hun vlucht van Edmonton naar Punta Cana duurde 6,5 uur dus het scheelt nogal of je in het westen of oosten van Canada woont.

Zometeen gaan we hier aan ons laatste diner van de vakantie beginnen. Het is Dominican Night in het resort met allerlei marktkraampjes en muziek, dus misschien kunnen we straks nog wat souvenirs kopen. We moeten morgen om 12.00 uur onze kamer uit zijn en dan vliegen we om 17.20 uur helemaal via Jamaica weer terug naar Amsterdam. Daar hopen we rond 10.45 uur te landen en oom Jeroen zal ons dan met papa's auto naar Heiloo brengen. Ik hoop wel dat mijn opa's en oma's Fristi hebben gekocht want dat heb ik hier gemist. Mijn laatste verslagje van deze reis zal ik dan zaterdag schrijven vanuit mijn eigen slaapkamer in Zuid-Scharwoude!