Philipsburg - Maho Beach - La Romana - Cabeza de Toro

Costa Favolosa 😴

La Romana, Dominicaanse Republiek

Natura Park Beach Eco Resort, Cabeza de Toro 😴

—————

Zondag konden we uitslapen maar rond 10.00 uur was het nog steeds een chaos in het restaurant. Die nieuwe lading in Guadeloupe is niet zo goed bevallen; alsof er duizend Franse zwervers aan boord zijn gekomen die een maand niet hebben gegeten. Papa kon gelukkig nog net 3 bananen veilig stellen voor Nikki en mij. Na een karig ontbijtje gingen we lekker relaxen op ons balkon. De zon stond precies goed en we zagen Nevis, Saint Kitts en het Nederlandse Sint Eustatius onder een mooie blauwe hemel voorbij komen. Nikki deed ondertussen weer eens een dutje. Rond 12.30 uur gingen we nog een keer naar het 9e dek om wat patatjes te halen voordat we de boot af zouden gaan. Er stond echter een rij over de volle breedte van het dek dus ik moest mijn troefkaart even inzetten: huilen! Een meneer in een wit uniform vond dat natuurlijk zielig en hij haalde bij zijn collega meteen een bakje patat voor me! Papa en mama namen alleen wat fruit omdat er voor dat kraampje geen rij stond. Fruit is natuurlijk niet vet genoeg voor die Fransen...

Buiten op de kade kregen we voorrang bij de taxistandplaats en verrassend snel waren we daardoor onderweg naar Maho Beach. We zaten in een busje met 7 Italianen en die waren druk en luidruchtig voor ons aan het onderhandelen over de prijs. Ideaal dus. Via de Nederlandse hoofdstad Philipsburg reden we over een mooie kustweg naar het befaamde strand achter de landingsbaan van het vliegveld. Het was uiteraard behoorlijk druk maar papa en mama konden toch een mooi plekje in de schaduw vinden bij het water. Helaas waren we anderhalf uur te laat om de Boeing 747 van KLM te zien landen maar de grote vliegtuigen van Delta en American Airlines waren prima vervangers. Verder waren het voornamelijk kleinere vliegtuigen voor de echte liefhebbers.

Nikki en ik hebben lekker in het zand gespeeld en in de hoge golven gestaan. Nikki zat uiteindelijk helemaal onder het zand en zij moest met papa volledig de zee in; dat vond ze niet zo leuk! Mama haalde nog bier en water bij de bar en om 15.00 uur stonden we weer bij de taxi. De chauffeur had op ons gewacht en samen met dezelfde groep Italianen reden we richting het centrum van Philipsburg. Onderweg maakten we nog een korte stop voor wat fotootjes vanaf een mooi uitzichtpunt en we konden in de verte onze boot zien liggen. In een winkeltje in Philipsburg vroegen ze 5 dollar voor een zak chips terwijl even verderop een mooie strandtas net zo duur was. Een rare verhouding en mama besloot dan ook om voor de strandtas te gaan. Nikki en ik kregen een bolletje chocolade-ijs en daarna hebben we een stukje over de boulevard gelopen. Het oogde allemaal erg gezellig maar omdat het zondag was waren veel winkels al wel vroeg dicht. Papa en mama hadden onder de middag weinig gegeten dus papa heeft bij de KFC nog patatjes en kippetjes gehaald. Die hebben we buiten op een bankje in de schaduw lekker opgegeten.

Het was een kwartiertje lopen naar de haven en rond 17.00 uur was het rondje weer voltooid. Ruim een uur later zou de boot alweer vertrekken. Mama kocht in het haventje alsnog wat chips en toen gingen we aan boord. Binnen zakte er een compleet bezopen kerel door zijn hoeven die waarschijnlijk lekker in de zon had zitten pimpelen! Hij werd in een rolstoel gehesen en naar zijn hut gereden. Ik ben met papa naar de speeltuin en het zwembad geweest en meer dan 10 keer van de kleine glijbaan in het water af gegaan. Daarna hebben we de zonsondergang bewonderd vanaf het bovenste dek terwijl de boot op dat moment alweer aan het varen was.

Helaas was het 's avonds opnieuw een gekkenhuis in het restaurant. Papa ging maar meteen een bordje druiven halen want met die getinte aasgieren aan boord is alles zo verdwenen. We hebben er gelukkig maar anderhalve dag last van gehad en geen hele week. Mama heeft onze koffers ingepakt en papa heeft de formulieren voor de douane ingevuld. De koffers moesten alvast op de gang worden gezet zodat de ontscheping soepel kon verlopen. Nikki en ik gingen na een half uurtje spoken lekker slapen terwijl de boot inmiddels ten noorden van het eiland Saint Croix en ten zuiden van de Virgin Islands dobberde.

Mijn laatste nachtje op de boot zit er nu op en we zijn weer in de Dominicaanse Republiek! We moesten om 09.00 uur uit onze hut zijn en de handbagage konden we droppen op het 4e dek. Na een wederom hectisch ontbijtje hebben we de laatste uurtjes aan boord op de bovenste dekken doorgebracht. Ik mocht in het zwembad met de gieter en het emmertje van een ander meisje spelen en toen kreeg zij mijn visje. Bij de lunch zat er nog een Belgisch echtpaar naast ons dat pas gisteren in Sint Maarten op de boot is gestapt. Eigenlijk hadden ze dat zaterdag in Guadeloupe moeten doen maar hun vliegtuig met in totaal 275 Vlamingen moest om technische redenen op een Portugees eiland landen ergens midden in de Atlantische Oceaan. Daar moesten ze ook blijven slapen en dus was de boot al weg, hahaha! Er waren trouwens ook veel Canadezen aan boord van ons schip want vanavond gaan er 2 vluchten die kant op.

Rond 13.30 uur was het rondje voltooid en waren we in de haven van La Romana. Na de nodige formaliteiten bij de douane mochten we van boord en papa en mama moesten weer 40 dollar betalen omdat we opnieuw het land in komen. Wat een oplichters zeg! We hebben in totaal 1.322 nautische mijlen gevaren en papa gaat thuis opzoeken hoeveel kilometers dat zijn. Onze taxi naar Punta Cana stond al klaar en een uurtje later waren we bij het Natura Park Beach Eco Resort in het dorpje Cabeza de Toro. Het is nu bijna 18.30 uur en we hebben het fraaie park net alvast verkend. Er lopen allemaal mooie beestjes rond en het strand heeft een speeltuin! In dit grote resort blijven we nog 4 nachtjes slapen voordat we vrijdag weer naar huis gaan. Tot gauw!