Amsterdam - Zuid-Scharwoude

Heiloo

Noord-Scharwoude

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Donderdag ging de wekker al om 05.45 uur en dat viel best wel weer tegen. Mama pakte de laatste spulletjes in, en toen we allemaal waren aangekleed ging papa bij de receptie de sleutel inleveren en een taxi regelen. Die was er binnen 5 minuten en via Sant Josep de sa Talaia reden we rustig naar de luchthaven. Daar waren we rond 07.45 uur en toen mochten we aansluiten in de lange rij voor de incheckbalies. Alles gaat nogal ouderwets en amateuristisch vergeleken met Schiphol, en het duurt dus ook veel langer. Pas om 08.55 uur waren we voorbij de controles en 10 minuten later konden we al boarden. Mama kocht nog een luchtje voor een collega en papa gaf Nikki ondertussen alvast een toetje. Daarna mocht ik nog even in de kleine speeltuin, terwijl mama een paar croissantjes haalde voor het ontbijt. Toen was het hoog tijd om naar gate 8 te lopen, want de bus die ons naar het vliegtuig bracht stond al klaar. Tijdens de vlucht zat ik voornamelijk bij mama op schoot, zodat Nikki op de vrije stoel in het midden kon zitten. Dat ging redelijk, maar toch hadden papa en mama weer 2 vermoeiende uurtjes. Pas toen de landing werd ingezet lagen we allebei te slapen, en we moesten zelfs wakker gemaakt worden toen het vliegtuig al bijna leeg was. Het was nog een stukje lopen naar de bagageband, maar Nikki en ik konden mooi op een klein wagentje zitten.

Onze bagage hadden we dit keer vrij snel, dat is wel eens anders in Amsterdam. Omdat we maar 2 koffers mee hadden, gingen we nu allemaal samen met de bus naar P3 om de auto op te halen, en om 13.45 uur waren we bij opa en oma in Heiloo. Daar konden we zo aanschuiven voor de lunch en de Nederlandse knakworstjes waren wel weer erg lekker! Vervolgens reden we natuurlijk ook nog even langs mijn andere opa en oma in Noord-Scharwoude, en daar kon ik mooi in het zonnetje in de zandbak spelen. Eenmaal thuis ging mama alvast alle kleertjes wassen, en papa en ik gingen mijn hamstertje Sjonnie ophalen bij tante Karin, oom Ron, Joery en Lisa. Omdat Lisa ook heel goed voor Tada en Sergio heeft gezorgd, kreeg ze dit keer een groot badlaken kado. Roze natuurlijk! Ik heb 's avonds de zuurkool gegeten die opa al had gemaakt, en Nikki en ik lagen lekker op tijd in onze eigen bedjes. We kijken nu alweer uit naar ons volgende reisje, waarschijnlijk 'pas' in januari 2016.