Duisburg - Oberhausen - Zuid-Scharwoude

CentrO, Oberhausen 🥣

Metcure Hotel Duisburg City 😴

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Nou vooruit, nog eentje dan! Een Duitse kerstmarkt ontbrak nog op mijn lijstje en daar zou dit weekend verandering in komen. Gisteren reden we na mijn dansles en de zwemles van Nikki meteen door naar Duisburg. Daar had papa een goedkoop hotel gevonden en om 15.45 uur stonden we in de parkeergarage van het Mercure Hotel Duisburg City. Nadat we onze bagage op kamer 219 hadden gezet liepen we met een paraplu in de hand richting de Königstraße. Onderweg in de auto regende het ook al hard en nu was het nog steeds niet helemaal droog. Het was gelukkig maar 200 meter lopen naar de kerstmarkt en toen het steeds donkerder werd kwamen al die duizenden lichtjes steeds mooier uit. We zijn langs de tientallen stalletjes met vooral eten en drinken gelopen en in een groot warenhuis konden Nikki en ik op de afdeling met Playmobil uiteindelijk geen keuze maken. Richting het einde ging de Königstraße over in de Kuhstraße en daar ben ik met mama en Nikki in een enorm reuzenpad geweest!

Papa en mama wilden graag in een restaurantje in de stad eten maar dat bleek nogal lastig. Het aantal tentjes was beperkt en als we al wat vonden dan was het vol of stond er een lange rij. Uiteindelijk hebben Nikki en ik in ons hotel patatjes, kipnuggets en een bolletje ijs gegeten en appelsap gedronken. Mama had een smerige hamburger en papa een curryworst met patatjes. De bediening was dramatisch en bijna 2 uur later stonden we om 20.00 uur weer buiten. Mama wilde nog snel wat halen bij een kerststalletje en na een half uurtje waren we weer op onze kamer. Na een glaasje water begonnen Nikki en ik naast elkaar op de uitgeklapte slaapbank maar dat duurde natuurlijk niet lang. Nikki lag geen seconde stil en nadat ik haar geknepen had werden we huilend uit elkaar gehaald. Papa ging naast Nikki op de slaapbank liggen en ik mocht naast mama in het grote bed. Promotie dus! Ik viel dan ook meteen in slaap.

Vanmorgen waren Nikki en ik weer vriendjes en zaten we samen met ons speelgoed al vroeg in de badkamer. Papa kon daardoor nog even in het grote bed liggen voordat we om 09.45 uur naar het zwembad gingen. Papa had zelf geen zin om te zwemmen dus ik dook alleen met Nikki in het kleine badje. Nikki heeft natuurlijk nog zwembandjes om maar ik heb inmiddels mijn A-diploma en kan nu helemaal zonder! Na een klein uurtje dobberen nog snel een warme douche op de kamer en daarna was het tijd om uit te checken. Papa ontdekte dat het slechte restaurant ook bij het afrekenen een fout heeft gemaakt waardoor we waarschijnlijk niets hoeven te betalen. Mooi zo.

Om 11.45 uur waren we bij CentrO in Oberhausen. Dat is het grootste winkelcentrum van Europa en vanaf half november ook het toneel van een kerstmarkt met ruim 150 stalletjes. Een enorm complex met maar liefst 14.000 gratis parkeerplaatsen in 10 verschillende garages. Een gigantische hal met meer dan 220 winkels en daaromheen dus de kerstmarkt in het uitgaansgebied. Papa en mama moesten eerst wat centjes pinnen omdat er bij de meeste stalletjes alleen contant betaald kan worden. In het winkelcentrum gingen we vervolgens wat eten omdat we het ontbijt een beetje hadden overgeslagen. Nikki koos voor een stuk pizza margherita en ik voor een roze donut. Eenmaal buiten op de kerstmarkt had mama binnen 2 minuten alweer iets gekocht. Papa bestelde nog een broodje met braadworst en even verderop vonden mama en ik een portie poffertjes ook nog wel lekker. Met volle buikjes liepen we de hele markt over. Ook hier natuurlijk veel eten en drinken maar gelukkig ook tientallen stalletjes en winkeltjes met bijzondere spulletjes, vaak handgemaakt. En ook hier een enorm reuzenrad maar die sloegen we vandaag even over. In plaats daarvan mocht ik 3 keer op een rubberen band van een kunstmatige skipiste af en dat was geweldig! Nikki durfde het niet aan dus zij keek liever toe.

Via het winkelcentrum liepen we terug naar ons beginpunt en onderweg moesten papa en mama natuurlijk nog wat winkeltjes in. Maar het was inmiddels zo druk geworden dat de lol er wel vanaf was. Rond 15.45 uur reden we de parkeergarage weer uit en een boete is ons dit keer gelukkig bespaard gebleven. Je hebt voor het centrum van Oberhausen namelijk een milieusticker op de auto nodig en die hadden we natuurlijk niet. Papa reed het eerste stuk terwijl mama bij ons op de achterbank zat. Om 16.45 uur, toen we alweer in Nederland waren, moest mama het stuur echter overnemen. AZ moest namelijk tegen Ajax voetballen en zo kon papa de wedstrijd tenminste op zijn telefoon kijken op de achterbank. Nikki en ik sliepen ondertussen rustig door. Rond 18.15 uur reden we onze straat weer in zodat papa thuis op de televisie kon zien hoe AZ in de laatste minuut met 1-0 won. Nikki en ik doken meteen weer op de iPad en na een kopje soep en een broodje was het tijd om onze eigen bedjes op te zoeken. Nog 1 weekje naar school en dan begint de Kerstvakantie! Nou, dit was dan echt mijn laatste verslagje op deze website. Maar blijf natuurlijk lekker kijken naar alle foto’s en filmpjes die ik ook in 2020 zal blijven plaatsen. Te beginnen in februari vanuit Sri Lanka! Ciao!