Pisa - Amsterdam - Zuid-Scharwoude

Schiphol, Amsterdam ✈️

Heiloo

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Ik heb vannacht weer goed geslapen. Na een flesje om 06.30 uur heb ik nog even uitgeslapen tot 08.00 uur. Nog een uurtje op het grote bed gespeeld en toen met papa onder de douche. De koffer werd ingepakt en beneden bij de receptie neergezet. We zouden pas om 14.30 uur met de taxi naar het vliegveld gaan dus we konden nog mooi een wandelingetje maken. Nadat we een broodje hadden gehaald op het Piazza dei Miracoli wilde papa nog even bij het voetbalstadion van Pisa kijken want dat is vlakbij. Helaas was alles afgesloten en de buitenkant is foeilelijk! We zijn langs de buitenzijde van de stadsmuur weer terug naar het grote plein gelopen. Onderweg natuurlijk weer heel veel winkeltjes, marktkraampjes en verkopers op straat en papa en mama kochten nog wat kleine souvenirs. Op het plein was het ook vandaag, maandag op het heetst van de dag, weer gigantisch druk. Het maakt dus weinig uit op welke dag je er bent en het weekend leek zelfs nog wat rustiger. Ik moest nog een kwartiertje stil zitten op mama's schoot toen een vriendelijke meneer een mooie tekening van mij maakte. Daarna zijn we een hapje gaan eten want het was inmiddels alweer 13.30 uur. Na het eten zijn we nog snel even terug gelopen naar het plein. Papa en mama moesten nog wat centjes pinnen en voor mij toch het mooie vestje kopen dat papa eerder had gezien. Daar ben ik heel erg blij mee!

Toen we terug waren bij het hotel werd er een taxi voor ons gebeld en die was er binnen 5 minuutjes. Op het vliegveld moesten we in een lange rij staan voor het inchecken en papa en mama moesten nog 20 euro bijbetalen voor onze koffer. Daar hadden we in Amsterdam al gezeur over. Papa gaat weer een mooie klachtenbrief naar Transavia sturen! De vlucht verliep verder voorspoedig en ik kreeg onderweg nog een lekker saucijzenbroodje. Pas tijdens het laatste kwartier begon ik te huilen van de vermoeidheid en tijdens de landing om 18.40 uur lag ik te slapen op papa's schoot. Oma kwam ons weer ophalen met de auto en ze moest even wachten omdat mijn buggy tijdelijk zoek was. Papa en mama hebben nog Chinees gegeten in Heiloo en toen zijn we om 21.30 uur naar huis gereden. Ik lig nu in mijn eigen bedje en heb weer een heel leuk reisje gehad!