Catania - Amsterdam - Zuid-Scharwoude

Hema, Schiphol 🥣

Heiloo

Zuid-Scharwoude 🏠

Het werd een hectisch ochtendje. Zoals verwacht lukte het niet om rond 07.00 uur aan het ontbijt te zitten en mama haalde uiteindelijk wat broodjes uit het restaurant voor onderweg. Om 07.50 uur reden we weg en dat was precies 3 uur voor vertrek. Mama zag meteen dat de Etna nu een witte top had; de harde regen vannacht was op grote hoogte blijkbaar al sneeuw geworden! Papa en mama hadden echter niet voorzien dat we maar liefst 2 uur nodig zouden hebben voor de 43 kilometer naar het vliegveld! Een enorme verkeerschaos op de snelweg vanaf het moment dat we nog ongeveer 25 kilometer moesten rijden.

Mama werd steeds nerveuzer naarmate de verwachte aankomsttijd op het navigatiesysteem later werd en papa heeft hele stukken over de vluchtstrook moeten scheuren om de schade te beperken. Bij de vertrekhal werden mama, Nikki en ik alvast met alle bagage afgezet waarna papa in een nieuwe file belandde richting de parkeerplaats van het autoverhuurbedrijf. De autosleutels gooide hij snel achter de balie, waarvoor ook weer een enorme rij stond, en daarna was het sprinten naar de gate. Gelukkig had papa vooraf al ingecheckt want de balies waren al dicht. In de bus naar het vliegtuig bleek dat we lang niet de enigen waren die opgelucht en buiten adem instapten. Een vliegtuig heeft natuurlijk nooit vertraging als je die juist nodig hebt...

Uiteraard konden we vervolgens aan boord nog wel een half uur wachten voordat we opstegen en vanwege de harde tegenwind duurde de vlucht ook nog een half uurtje langer dan op de heenreis. Omdat al onze koffers in het bagageruim moesten hadden papa en mama geen tijd meer om er veel speelgoed uit te halen en het werd dus een beetje hangen en slapen onderweg. En tomatensoep eten! Om 14.30 uur landden we op Schiphol en na een broodje rookworst bij de Hema waren we pas om 16.15 uur bij opa en oma in Heiloo. Daar kreeg ik meteen mijn kadootje: een prachtig zilveren armbandje! Na een drankje reden we door naar opa en oma in Noord-Scharwoude en ook daar kreeg ik alvast 2 kadootjes voor mijn verjaardag: een mooie puzzel en een plaatjesboek van mijn lievelingsfilm Vaiana! Zaterdag geef ik nog een feestje voor 6 klasgenootjes en zondag voor mijn familie. Papa reed via de Chinees naar huis en om 18.30 uur waren we dan eindelijk thuis. Ik heb weer een leuk reisje gemaakt en we hebben veel gezien. Ruim 600 kilometer gereden over een mooi eiland. Ik hoef pas maandag weer naar school omdat het nog herfstvakantie is dus ik kan nog even lekker uitrusten. Tot volgend jaar!