Nordhorn - Bad Bentheim - Zeist - Zuid-Scharwoude

Blik & Burgers, Zeist 🍺 🥣

Noord-Scharwoude

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Gisteren mocht ik met papa mee om de broodjes te halen maar halverwege het uitzoeken koos ik echter toch voor de ballenbak. Het was Hemelvaartsdag en inmiddels flink drukker op het park. Bijna 30 kindjes zaten te wachten op een knutseluurtje met Koos Konijn (de mascotte van Roompot) maar wij gingen liever naar de dierentuin. Om 12.00 uur was ik met papa, mama en Nikki bij Tierpark Nordhorn in het gelijknamige stadje. Dat was maar 20 minuutjes rijden. We konden een bolderkar huren die eigenlijk net iets te klein was voor ons allebei. Dat werd natuurlijk jengelen totdat we eindelijk in de gaten hadden dat we ook achter elkaar konden zitten.

Het dierenpark is eigenlijk een combinatie van een kinderboerderij en een grote speeltuin, aangevuld met onder andere aapjes, zebra’s en luipaarden. Grote dieren zoals olifanten en giraffes hebben ze niet. We hebben in totaal ruim 3 uurtjes doorgebracht in het mooi aangelegde park en tussendoor hebben we naast de speeltuin patatjes, kipnuggets, frikandel en kroket gegeten. Papa had eindelijk zijn curryworst te pakken die volgens hem niet mag ontbreken als je in Duitsland bent. Na afloop mochten we van mama nog een ringetje uitzoeken in het winkeltje: Nikki koos een dolfijntje en ik een vlindertje.

Rond 15.30 uur waren we terug op het resort en een klein uurtje later lagen we te dobberen in het zwembad. Het was nu behoorlijk druk en ik vergat zomaar mijn zwembandjes toen ik in de wildwaterbaan sprong! Voordat papa in kon grijpen had een Nederlandse man me al uit het water gevist toen ik lag te spartelen. Het zwemmen gaat dan wel steeds beter maar ik blijf toch een angsthaasje. Nikki durfde eindelijk met papa van de grote glijbaan af en toen wilde ze natuurlijk niets anders meer. Na een uurtje hielden we het voor gezien omdat we misschien nog uit eten zouden gaan. Opa, oma, oom Bas en oom Jeroen gingen echter snacks halen op het resort en daar hebben Nikki en ik altijd weinig moeite mee. Als er maar mayonaise voor Nikki en ketchup voor mij bij zit! Papa en mama wilden niet opnieuw aan de vettigheid en zij reden naar restaurant Tonino in Bad Bentheim om wat af te halen. Een leuke en drukke Italiaanse tent met duidelijke verwijzingen naar Sardinië op de menukaart en aan de muur. Mama bestelde haar favoriete gnocchi en papa cannelloni. Tijdens het wachten kregen ze allebei een glas witte wijn van het huis en het eten was uiteindelijk erg lekker. We hebben in ons huisje nog een spelletje gespeeld en een ijsje gegeten en we lagen natuurlijk weer veel te laat in bed.

Vanmorgen moesten we om 11.00 uur het huisje uit en Nikki en ik zijn nog snel even in bad geweest. De schoonmaakster zat al ongeduldig te wachten toen we een kwartiertje te laat in de volgepakte auto’s stapten en eerst naar de Lidl reden om wat statiegeld op te halen. In Duitsland zit dat ook op blikjes dus het is zonde om die weg te gooien. Rond 12.00 uur konden we aan de terugweg beginnen en anderhalf uur later zaten we te lunchen bij restaurant Blik & Burgers in Zeist. Een soort strandtent maar dan zonder zee. Maar wel met een speeltuin op een kunstmatig strandje dus Nikki en ik konden ons uitstekend vermaken tijdens het wachten op onze tosti’s. Met een bescheiden zonnetje en 21 graden was dat prima vol te houden.

Om 15.30 uur was het mooi geweest. Oom Bas en oom Jeroen gingen (samen met opa en oma) nog een verrekijker kopen bij Vogelbescherming Nederland waarvan het hoofdkantoor toevallig in Zeist staat. We zeiden ze dus gedag bij de uitgang en reden het laatste stuk via Heiloo naar huis. Omdat opa en oma uit Noord-Scharwoude morgen 3 weken op vakantie gaan naar Italië zijn we daar nog snel even langs geweest. Papa gaat ze straks midden in de nacht naar het vliegveld in Rotterdam brengen. Ons volgende reisje begint ‘pas’ op 20 augustus en dan gaan we zelf ook een klein weekje naar Italië. Voor de liefhebbers: papa heeft de laatste filmpjes toegevoegd aan onze reis naar de Malediven!