Vaals - Valkenburg

Vaals

Valkenburg 🍺 🥣

Vakantiepark Mooi Zutendaal, Zutendaal 😴

—————

Ik werd vandaag wakker met een zonnetje. Na een flesje melk om 07.45 uur heb ik nog tot 08.00 uur uitgeslapen. Bij het ontbijt zat opa te klagen dat zijn eitje niet goed gekookt was door oma. We zouden misschien naar Monschau in Duitsland gaan, maar de afstand van 95 kilometer vonden we uiteindelijk toch iets te ver. Omdat ik Duitsland natuurlijk wel moest afvinken, besloten papa en mama om via het drielandenpunt in Vaals naar Valkenburg te rijden. Daar zouden we de anderen dan later op de dag weer ontmoeten. Rond 12.00 uur waren we in Vaals. Mama was hier al eens geweest maar papa niet. Het stelt allemaal weinig voor, maar vanwege een festival was het nog vrij druk op de berg. Ik kreeg een flesje melk en mocht nog even poseren in de speeltuin. Onderweg naar Valkenburg reden we door het mooie Limburgse landschap met kleine dorpjes, kastelen, grote huizen en fraaie uitzichten. Om 13.30 uur waren we in Valkenburg en daar gingen we eerst samen lunchen met opa, oma, oom Bas en oom Jeroen. We zaten mooi een uurtje op het terras in een gezellig straatje en het eten was lekker. Alleen opa moest natuurlijk weer zeuren; zijn broodje was te warm! Ik kreeg ook een broodje en mocht weer wat nieuwe dingetjes proeven. Na het eten hebben we nog een wandeling gemaakt door het leuke centrum. Er was een optocht van fanfarekorpsen, maar dat getoeter hoeft van mij niet zo. Omdat we maar 2 uurtjes mochten parkeren zijn we langs het riviertje weer terug naar de auto gelopen. Opa en oma gingen in de supermarkt nog hamburgers en ijsjes kopen.

Terug in Zutendaal gingen papa en mama nog even in de sauna zitten, terwijl ik mijn warme hapje van oma kreeg. Aardappeltjes met witlof, ham en kaas, een heerlijke creatie van papa! Oom Bas en oom Jeroen gingen een wandeling maken in het bos en daar hebben ze druiven geplukt. Omdat opa geen hamburgers lust, werden er voor hem bamischijven gehaald bij de snackbar op het park. Gelukkig waren die nog een beetje koud van binnen, zodat mijn culinaire opa tenminste weer kon klagen! Na het eten werd ik naar bed gebracht. Stekeltje, het konijntje en het groene badeendje lagen al op mij te wachten. Papa en mama hebben beneden nog een paar drankjes gedaan en zijn rond 23.00 uur ook gaan slapen. Omdat het kermis is in Zuid-Scharwoude wil papa morgen al om 08.00 uur terug naar huis rijden. Opa, oma, oom Bas en oom Jeroen gaan op de terugweg nog langs een wijngaard in Limburg. Ik heb een heel leuk weekendje gehad met mijn familie!