Dhiffushi - Hulhulé - Wenen - Amsterdam - Zuid-Scharwoude

Flughafen Wien-Schwechat ✈️ 🥣

Schiphol, Amsterdam ✈️

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Zaterdagavond hebben we voor het eten nog een stukje gelopen. Bij een winkeltje hebben we ijsjes en koekjes gekocht en papa ging bij een stalletje op straat de snoepjes halen waar oom Paul om had gevraagd. Omdat papa half pension had geboekt was het eten inbegrepen bij Ameera. Nikki en ik hadden patatjes, papa een curry met lokale visjes en mama een vegetarische spaghetti. En die was zo vegetarisch dat er zelfs geen tomatensaus op zat, haha! Daarna was het tijd om te vechten om het stapelbed. We zouden eerst samen boven slapen met onze voetjes allebei de andere kant op. Maar het duurde natuurlijk 10 seconden voordat we elkaar gingen irriteren. Uiteindelijk ben ik bij papa en mama in bed beland en mocht Nikki dit keer boven liggen.

Na een onrustig nachtje ging gisteren om 05.30 uur de wekker en 3 kwartier later zaten we in onze eigen speed boat. Maar wat belangrijker is: mijn eerste tandje is er eindelijk uit! Nu heb ik volgens papa en mama dus een fietsenrekje. De zon was net opgekomen en het was lekker rustig op zee. Een ontspannen tochtje dus en onderweg hebben we nog dolfijntjes en vliegende visjes gezien. Op de luchthaven waren er strenge controles maar we hadden nog tijd genoeg voor een broodje voordat we in het vliegtuig van Austrian Airlines moesten stappen. Ruim 20 euro voor 3 croissantjes, een muffin en een cappuccino: oplichters!

Onze vlucht naar Wenen duurde ruim 9 uurtjes nadat we nog ruim een uur vertraging hadden toen we al aan boord waren. Na een beetje schuiven met stoelen konden we allemaal bij elkaar zitten op de rijen 32 en 33. Vanuit de lucht konden we de mooie eilandjes nog 1 keer bekijken en 9 uur later was het in Wenen 15 graden kouder. Nikki en ik hebben ons goed gedragen tijdens de lange vlucht! Op het vliegveld hebben papa en mama een paar luchtjes, pizza en appeltjes gekocht en de rest van de tijd konden we ons prima vermaken in een grote ballenbak! Ook nu hadden we weer vertraging (een half uurtje) maar rond 22.00 uur waren we dan eindelijk in Amsterdam. Eerst nog even wachten bij de verkeerde bagageband en toen snel instappen bij oom Jeroen. Nikki moest huilen van de vermoeidheid en ik kon zelf ook wel een beetje slaap gebruiken.

Net voor middernacht lagen we uiteindelijk pas in bed maar vanmorgen waren we toch alweer wakker om 06.30 uur. En de tandenfee is langs geweest want er lag een muntje onder mijn kussen! Vandaag doen we verder rustig aan en papa moet mama overhalen om komende week nog een paar dagen weg te gaan. We hebben immers nog vakantie tot 7 mei. En als dat niet lukt dan begint ons volgende tripje op 27 mei als we met opa, oma, oom Bas en oom Jeroen naar Duitsland gaan. De leukste foto’s van deze vakantie staan inmiddels op mijn website en papa gaat straks ook nog de mooiste filmpjes plaatsen!

1. Karin:
    29 april 2019
    Het was een korte vakantie, maar wel veel mooie dingen gezien!