Turtle Reef - Biyaadhoo

Maafushi

Hiyala Mariyaadhu Café, Maafushi 🍺 🥣

Kaani Village & Spa, Maafushi 😴

—————

Vandaag was het tijd voor de eerste excursie van deze vakantie. Na een ontbijtje met pannenkoekjes en eitjes stapten we rond 10.15 uur met ongeveer 10 andere mensen (waaronder 2 Nederlanders) en 3 begeleiders in de speed boat. Ik begon meteen te piepen want we moesten allemaal een zwemvest aan. En daar hou ik niet van! We zaten helemaal achterin de boot en konden zo alles goed zien. De eerste stop was bij Turtle Reef waar we bij een koraalrif konden snorkelen. Papa en mama gingen het duikmasker uitproberen en die werkte prima. Schildpadden hebben we zelf helaas niet gezien maar 1 van de begeleiders ging een stuk dieper en hij heeft prachtige foto’s en video’s gemaakt. Papa en mama vonden alleen de gekleurde visjes ook leuk om te zien en we hebben lekker in het turquoise water gedobberd. Met mijn zwemvest aan was het nog makkelijker om te drijven dus ik vermaakte me prima. Nikki was nog een beetje bang en zij bleef na een slokje zeewater liever kijken vanuit de boot.

Voor de lunch moesten we weer een stukje varen naar een mooie zandbank. Onderweg passeerden we diverse luxe resorteilanden met huisjes op het water. Op de zandbank kregen we eten en drinken onder een parasol en daarna was het tijd om te zwemmen in het kraakheldere water. Een begeleider was helemaal gek van Nikki en mij en hij heeft met ons in de zee gespeeld. En uiteraard wilden papa en mama weer de nodige foto’s maken op het hagelwitte strand dus de tijd vloog voorbij. Helaas konden de begeleiders vandaag geen dolfijnen vinden dus dat was een kleine tegenvaller. We gingen daarom rechtstreeks naar het eiland Biyaadhoo en het koraalrif daar wordt ook wel Nemo Point genoemd; een verwijzing naar het oranje visje uit de bekende film. En inderdaad, die grappige visjes zwemmen daar vrolijk in de rondte. We hebben opnieuw een klein uurtje op zee gedreven en dit keer had ook Nikki de smaak goed te pakken.

Maafushi konden we van een afstandje al zien liggen en rond 15.00 uur waren we terug in het haventje. Even wat spulletjes pakken op de hotelkamer en toen natuurlijk meteen door naar het zwembad. Daarna nog douchen, chips eten en iPad kijken voordat we om 18.30 uur gingen eten. Papa had direct achter ons hotel het Hiyala Mariyaadhu Café ontdekt toen hij een rondje ging lopen en dat bleek een goede keuze. Een grote kaart met veel pasta’s, pizza’s en verse fruitsapjes. Met volle buikjes liepen we in het donker weer terug. Inmiddels liggen Nikki en ik lekker naast Lammie en Nijn te slapen. Papa heeft net nog een duikbrilletje voor mij gekocht zodat ik morgen ook naar de visjes kan kijken. We gaan opnieuw op excursie via hetzelfde bedrijfje en dit keer hopen we verpleegsterhaaien, pijlstaartroggen en dolfijntjes te zien. Voor de enorme walvishaaien zouden we zonder garantie 4 uur in de boot moeten zitten dus daar zien papa en mama maar vanaf. Omdat de Wifi hier niet zo sterk is zal ik slechts af en toe wat mooie foto’s toe kunnen voegen. Filmpjes lukken helaas nog helemaal niet dus die volgen later. Tot morgen!

1. Karin:
    24 april 2019