Maafushi - Malé - Dhiffushi

Dhiffushi 🍦

Anaamu Beach, Dhiffushi ☀️

Ameera Maldives, Dhiffushi 😴

—————

Wat een dag gisteren... We zouden ‘s avonds eigenlijk naar Colombo in Sri Lanka vliegen maar sinds donderdagavond geldt er een negatief reisadvies voor dat land. Papa en mama waren druk bezig om de reisverzekering na te gaan en andere opties te bedenken. Omdat de verzekering in eerste instantie geen nieuwe vliegtickets leek te dekken zouden we tot 5 mei op de Malediven blijven en dan na 1 nachtje in Sri Lanka meteen terug naar huis. Mama vond dat laatste geen fijn idee maar anders zou het allemaal erg duur worden. Terwijl papa druk aan het bellen was konden Nikki en ik ons gelukkig nog vermaken in het zwembad. We moesten om 12.00 uur uitchecken maar konden 's middags evengoed nog van alle faciliteiten gebruik maken. De mensen zijn hier erg hulpvaardig en relaxed.

Om 13.00 uur gingen we lunchen bij het strand en daarna nog wat souvenirtjes en nieuwe zonnebrandcrème kopen. Omdat papa en mama Wifi nodig hadden zijn we vervolgens maar weer in het zwembad gedoken. Om 17.00 ging de speed boat naar Malé en er moest nog het nodige geregeld worden. Toen mama eindelijk iemand van de alarmcentrale aan de telefoon had bleek dat we toch op kosten van de verzekeraar terug naar Nederland konden. Ik vond dat natuurlijk niet zo leuk want ik had me erg verheugd op Sri Lanka en vooral de olifantjes. Papa en mama hebben gelukkig beloofd dat we voor een  herkansing gaan als het weer veilig is. Het was toen echter nog onduidelijk wanneer we zouden vliegen dus papa had in de tussentijd voor 4 nachtjes een hotel geboekt op Dhiffushi, een eilandje ten noorden van Malé. Kaani Village & Spa zat helemaal vol en we wilden ook graag andere eilandjes zien in het geval we nog 10 dagen moesten blijven.

Rond 17.45 uur waren we op Malé en daar moesten we tot 20.00 uur wachten op een andere speed boat. We liepen een stukje door de hoofdstad en op straat was het druk en chaotisch; daar heb je als toerist weinig te zoeken. Tegenover het haventje hebben we op een dakterras lasagne gegeten en kort daarna lag de boot al klaar. Tijdens het eten werd mama gebeld dat we zondagmorgen terug naar Nederland zouden kunnen. Ze wilden ons eerst over meerdere vluchten verdelen maar dat zag mama niet zo zitten. De ferry zat helemaal vol en we moesten natuurlijk in het donker varen. Nikki en ik gingen een dutje doen terwijl mama de 45 minuten aan het aftellen was! Toen we veilig op Dhiffushi stonden werden we door Ibrahim, een aardige meneer, naar Ameera Maldives gebracht, een prachtig guest house met veel zand en hout. En in kamer 104 bleek dat we een stapelbed hebben! Onze oogjes vielen al bijna dicht dus we gingen maar snel weer slapen.

Vanmorgen zaten we rond 08.30 uur aan het ontbijt en een uurtje later liepen we een rondje over het eiland. Iets kleiner nog dan Maafushi maar omdat er hier veel minder wind staat voelt het veel warmer aan. Bij een strandje aan de zuidkant liepen er allemaal kleine zeediertjes in schelpjes over het zand en dat was grappig om te zien. Dit eiland is minder toeristisch dus geen rijen met hotels en restaurants. En de toeristen die er zijn komen voor 40% uit Italië. Op onze kamer zijn we even afgekoeld voordat we om 11.30 uur de stranden aan de noordkant gingen opzoeken waar de zee geschikter is voor kinderen.

We hadden 2 strandbedjes onder een grote palmboom en konden ons uren vermaken in het ondiepe water. Af en toe kwam er een baby haaitje voorbij maar de grote krabben op de rotsen vonden Nikki en ik minder leuk. Inmiddels zijn we weer terug op de kamer en net met mama onder de douche geweest. Nikki was moe en doet nu een dutje, ik kijk filmpjes op de iPad. Straks gaan we nog een ijsje halen en even naar de speeltuin. Ibrahim heeft inmiddels geregeld dat we morgenochtend om 06.30 uur met een privé speed boat naar Malé worden gebracht omdat er zo vroeg nog geen ferry gaat. Normaal kost dat 260 dollar maar vanwege onze situatie mogen we voor 180 dollar mee. Nog steeds veel centjes natuurlijk maar de enige optie. We vliegen namelijk om 09.20 uur via Wenen naar huis en zijn dan rond 22.30 uur weer in Nederland. Papa en mama gaan kijken of we dan komende week nog ergens anders heen kunnen. Mijn laatste verslagje van deze korte maar geweldige reis volgt hopelijk maandag!

1. N.Wagemaker:
    27 april 2019
    Wel jammer, maar opa en oma zijn erg blij dat jullie veilig naar huis kunnen. Het wordt hier ook weer warmer dus dan kunnen jullie misschien nog iets leuks doen! Groetjes en een dikke knuffel van opa en oma Wagemaker.