Göteborg - Amsterdam - Zuid-Scharwoude

Schiphol, Amsterdam ✈️

Hema, Schiphol 🥣

Zuid-Scharwoude 🏠

Na een hele week uitslapen was mama nu opeens vroeg uit bed omdat ze altijd nerveus wordt als we moeten vliegen. Nikki en ik lagen bij haar in het grote bed omdat het gisteren weer eens een poppenkast werd toen we moesten slapen. Er stond een tweepersoonsbed, een eenpersoonsbed en een uitklapbed en Nikki wilde eerst wel op het uitklapbed slapen. Die was echter een beetje laag en toen pikte ze snel mijn eenpersoonsbed in. Toen ik vervolgens op papa’s plekje mocht liggen in het tweepersoonsbed werd Nikki boos want dat wilde ze ook. Vervelende aap! Uiteindelijk lag papa op het eenpersoonsbed en ik in het midden op het grote bed. Dat wilde ze namelijk ook nog, in het midden liggen naast mama…

Omdat we geen broodjes meer hadden gingen we ontbijten op de luchthaven. Nadat papa en mama om 09.30 uur natuurlijk eerst de huurauto hadden ingeleverd na 910 gereden kilometers door het mooie Zweden. Bij de controle van de handbagage was het lekker rustig en het personeel was ontspannen en vriendelijk. Heel anders dan op Schiphol dus. Papa en mama kochten nog een kleine viking met een Zweedse vlag die thuis mooi naast de Noorse trol kan staan in onze souvenirkast. En het dure lampje waar een paar kleine elanden aan hangen kon mama ook niet laten staan. Vanwege de chaos in Amsterdam kwam ons vliegtuig een kwartier later aan en hadden wij een half uurtje vertraging.

Rond 13.45 uur waren we weer in Nederland en kreeg ik eindelijk het broodje rookworst bij de Hema waar ik al uren naar had uitgekeken. Buiten was het 31 graden en het ritje naar P3 in een volle bus was lekker warm. Om 15.15 uur waren we thuis en papa heeft meteen ons zwembadje opgeblazen. Op tafel stonden weer bloemetjes van opa en oma uit Zuid-Scharwoude (na hun verhuizing uit Noord-Scharwoude begin april) en voor Nikki en mij lagen er puzzelboekjes. Ik heb weer een leuke vakantie gehad en genoten van 2 nieuwe landen. We hebben nu nog ruim 2 weken vakantie en ons volgende reisje gaat in oktober naar Griekenland. Tot dan!