Fjällbacka - Timmerviken - Södra Aröd

Fjällbacka 🥣

Vadholmen, Södra Aröd

Timmerviken 😴

—————

Gisteren won Nikki alle spelletjes nadat ze even daarvoor de ree had gemist die mama en ik plotseling in onze tuin zagen. Dat kwam omdat ze toen eindelijk onder de douche stond terwijl dat veel eerder had gemoeten van papa en mama. Eigen schuld! Vanmorgen reden we om 10.30 uur bij ons huisje weg en we zouden een bootje gaan huren iets ten zuiden van Strömstad. Een kano of kajak was niet handig omdat mama haar arm na de operatie nog niet zo goed omhoog kan doen. Toen papa en mama bij de balie stonden bleek echter dat alleen gasten van de camping de bootjes mochten huren terwijl er verder helemaal geen reserveringen waren. Wat een eikels!

Helaas waren er in de directe omgeving geen alternatieven en dus reden we maar door naar het dorpje Fjällbacka. Dat is vooral bekend geworden door de spannende boeken van de Zweedse schrijfster Camilla Läckberg die zich voornamelijk aan westkust afspelen. Het dorp is klein maar levendig rondom de gezellige haven. Bij het gedeelte waar je kunt zwemmen waren er mensen krabben aan het vangen en dat wilden Nikki en ik natuurlijk ook. Toen we terug naar het centrum liepen, hebben we ‘krabbenvangers’ gekocht van het geld van opa en oma uit Heiloo. Dat zijn zware rode ringen met een netje in het midden en een veiligheidsspeld waaraan je eten kunt vastmaken.

Na een duur croissantje bij een bakkerij reden we om 13.30 uur het goedkope parkeerterrein weer af en 70 minuten later waren we bij ons huisje in Timmerviken. Dat valt weer onder Kode en ligt dichtbij Jörlanda. Ons huisje is mooi en luxe en Nikki en ik hebben dit keer een slaapbank om dutjes te doen. Na een drankje in het zonnetje gingen we boodschappen doen in Jörlanda want we hadden natuurlijk vlees nodig om krabben te vangen! Op het schiereilandje Vadholmen hoopte papa ze aan te treffen en dat was inderdaad zo. We konden de netjes van diverse steigers  omlaag laten vallen en de krabben hadden duidelijk trek in ham.

Jammer genoeg ving die vervelende Nikki de ene na de andere en moest ik een tijdje wachten tot ik prijs had. Uiteindelijk had ik er 3 en Nikki een stuk of 10. Papa heeft al diverse filmpjes op deze website gezet van onze avonturen met de krabben. We konden er geen genoeg van krijgen en pas rond 19.00 uur zaten we weer in de auto. Deze omgeving is ook weer erg mooi. In ons huisje hebben we noedels gegeten en zometeen gaan we nog snel een spelletje doen voordat het bedtijd is. Morgen willen papa en mama naar een park waar je elanden kunt spotten dus dat belooft ook weer een leuke dag te worden.