Cala d’Or - Palma de Mallorca - Amsterdam - Zuid-Scharwoude

Aeropuerto de Palma de Mallorca ✈️

Schiphol, Amsterdam ✈️

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Onze laatste dag begon gisteren meteen met het rondje midgetgolf dat ons was beloofd. De zon had moeite om door te breken dus het was rond 11.00 uur nog niet zo heet. Direct na het uitchecken liepen we naar de baan toe die bij het aangrenzende park van dezelfde keten hoort. Papa liet mama een keertje winnen zodat we de volgende stand hadden na 17 holes:

1. Mama 38

2. Papa 42

3. Noa 56

3. Nikki 56

Daarna hebben we tot 16.00 uur in het zwembad en de zee gespeeld met een snelle lunch tussendoor. We zouden nog kunnen douchen op een kamer maar bij de receptie kregen papa en mama te horen dat ze daarvoor hadden moeten reserveren. Terwijl daar bij het uitchecken niets over was gezegd en papa het vrijdag juist nog had gevraagd. Die eikels! Nu moesten Nikki en ik onder een koude douche in een soort hokje naast het zwembad en papa en mama moesten zich omkleden in de ruimte waar onze koffers stonden.

Papa kocht nog 2 handdoeken (en ijsjes!) voordat we rond 17.30 uur in de bus stapten. Helaas moesten we omrijden via Cales de Mallorca om daar bij een hotel welgeteld 2 mensen op te halen. Na anderhalf uur in de bus waren we eindelijk op het vliegveld. Daar moest papa bij de controle van de handbagage bijna een fles Túnel de Mallorca inleveren die bij de ruimbagage had gemoeten. Maar omdat het niet zo druk was kreeg papa de gelegenheid om terug te sprinten naar de incheckbalies zodat 1 van onze rugzakken ook in het ruim kon. Papa blij. En moe.

Na een broodje en een tijdje wachten konden we rond 20.30 uur eindelijk boarden en naar onze rij 25 lopen. Het vliegtuig zat opnieuw helemaal vol maar door wind in de rug duurde de vlucht maar 1 uur en 50 minuten. Waarvan het laatste half uur overigens met behoorlijke turbulentie en dat kan mama nooit zo waarderen. Nikki en ik sliepen ondertussen rustig door. Op Schiphol waren alle winkels dicht dus een broodje rookworst bij de Hema zat er dit keer helaas niet in.

Toen we met de bus bij P3 kwamen was het inmiddels al 00.30 uur en pas een uur later lagen we in onze eigen bedjes. Eerst nog even met Eros knuffelen want die is ‘s nachts natuurlijk altijd wakker. Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en daarna hebben we papa onze zelfgemaakte kadootjes gegeven voor Vaderdag. Straks gaan we nog even langs de opa’s en oma’s. Het was een hele leuke ‘extra’ vakantie. Donderdag gaan we op schoolreisje, daarna nog 2 weken naar school en over 6 weken gaan we alweer op vakantie. Bestemming nog onbekend…