Campos - Colònia de Sant Jordi

Colònia de Sant Jordi 🍦

Marisol, Colònia de Sant Jordi 🍺 🥣

Inturotel Esmeralda Park, Cala d’Or 😴

—————

Vanmorgen ging ik met papa mee om broodjes te halen en dan komen we natuurlijk niet alleen met broodjes terug. Ook met mijn favoriete Oreo ijsjes! Pas om 11.00 uur zaten we in de auto en voor papa is dat veel te laat. Hij vindt de dagen dan te kort met dit mooie weer want de lucht is deze week elke dag blauw en vandaag zou het 37 graden worden. Maar mama slaapt hier 10 uur per dag en doet verder ook rustig aan. En Nikki en ik hebben genoeg aan onze iPads en het zwembad. Papa moet dus geduld hebben!

De hoofdstad Palma laten we dit keer schieten. Dat is een uurtje rijden en daar zijn we vorig jaar natuurlijk ook al geweest. In plaats daarvan reden we richting het zuiden op zoek naar de zoutmeren van Salines de Llevant. Bij de zoutfabriek Flor de Sal d'Es Trenc in de gemeente Campos kun je een rondleiding krijgen maar dat leek ons met ruim 40 graden in de volle zon geen fijn idee op een uitgestrekte vlakte zonder schaduw. Onze stop bleef dus beperkt tot wat foto’s van de zoutbergen en een bliksembezoek aan het veel te dure winkeltje.

Aan het einde van dezelfde weg ligt het ‘beroemde’ strand van Es Trenc waarover in bijna alle boekjes over Mallorca wordt geschreven. Een stukje prachtige natuur en het zeewater zou net blauw zijn als op de Malediven. Het weggetje werd echter steeds smaller zodat 2 auto’s elkaar nauwelijks nog konden passeren en je moet verplicht parkeren op een terrein voor € 7. Omdat we alleen even wilden kijken vonden papa en mama dat te gek en op de Malediven zijn we toch al geweest…

Omdat het alweer bijna 13.00 uur was reden we snel door naar Colònia de Sant Jordi, een vissersdorpje dat is uitgegroeid tot een badplaats met vele mooie baaien. Na een korte wandeling bereikten we de jachthaven en het naastgelegen strand. Bij restaurant Marisol hebben we lekker gegeten en daarna moesten Nikki en ik nog even poseren voor wat foto’s in het haventje. Tot slot natuurlijk een ijsje op de boulevard en mama kocht nog een paar leuke stenen schaaltjes die verdacht veel lijken op onze schaaltjes uit Valencia. Terug in de auto had Nikki zomaar een tandje in haar handen waardoor ze boven nu beide voortanden mist. Dat is geen gezicht natuurlijk!

Gelukkig was de airco in de auto lekker koel en via een toeristische route reed mama in ongeveer 40 minuutjes terug naar Cala d’Or. Daar gingen uiteraard meteen de badpakjes aan en om 16.15 uur konden we eindelijk zwemmen. Papa kreeg op zijn ligbedje nog voor de tweede keer deze vakantie vogelpoep op zijn arm, hahaha! Nu zijn we alweer bijna anderhalf uur in het appartement. Eerst haartjes wassen in bad en daarna spelletjes doen op de iPads. Mama heeft inmiddels stokbrood gehaald en meteen maar wat extra stenen schaaltjes die ze hier ook opeens ontdekte. Zometeen gaan we dus eten en daarna weer even in de straatjes kijken achter het resort. Want het is vakantie en naar bed hoeven we nog lang niet!