Sluis - Cadzand-Bad - Philippine - Zuid-Scharwoude

Philippine 🍺 🍦

McDonald’s, Alkmaar 🥣

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Maandag waren Nikki en ik om 07.30 uur wakker dus dat ging steeds beter. Bij het ontbijt kreeg Nikki weer een beetje fruit, want dat vindt ze nu ook opeens lekker. Oom Jeroen zat weer onsmakelijk een halve emmer met aardappelsalade leeg te kanen, walgelijk gewoon! Ik had zelf goed gegeten en liet aan tafel even horen dat ik al tot 11 kan tellen. Daarna moesten de eendjes in de tuin natuurlijk weer gevoerd worden met de broodjes die over waren. Het was met 16 graden niet zo warm als zondag, maar toch aangenamer dan verwacht. Om 11.30 uur reden we richting Sluis. Breskens is ook onderdeel van deze gemeente en ligt op ongeveer 20 kilometer afstand. Sluis is een pittoresk stadje met een grote molen, een zeldzame belfort, smalle winkelstraatjes en goede restaurants. Jammer dat de straatjes in het centrum niet volledig autovrij zijn, waardoor al die patserige Belgen in hun dure BMW’s er voortdurend langs willen.

Na ongeveer een uurtje hadden papa en mama het wel gezien. Sluis is niet zo groot en vorig jaar waren ze er bovendien ook al geweest. Opa, oma, oom Bas en oom Jeroen gingen daar nog wel lunchen en dat was erg lekker. Wij liepen terug naar de auto, die we gratis hadden geparkeerd op een mooi plekje waar dat eigenlijk niet mocht. Dat kregen we ook nog even te horen van een bemoeizuchtige voorbijganger. Loop toch door ouwe zak, en bemoei je met je eigen zaken! Ik kreeg onderweg trouwens een grote hotdog en die was helemaal op! Omdat Gent nog een uurtje rijden zou zijn, was dat uiteindelijk de moeite niet. Mama wilde nog wel eens bij de kust kijken waar ze vroeger vaak met opa, oma en oom Bas is geweest, dus daar reden we in 20 minuten naartoe. Bij strandpaviljoen Caricole in Cadzand-Bad gingen papa en mama een hapje eten, terwijl ik 5 meter verderop in het zand kon spelen. En er was ook een mooie glijbaan. De locatie was dus perfect maar het eten helaas niet; de tosti van mama was zelfs een aanfluiting. Nikki was gelukkig wel erg blij met haar flesje melk. Na het eten mocht ik nog even schommelen op het strand en daarna liepen we een stukje over de dijk. Tijdens de afdaling maakte ik echter een schwalbe op het asfalt, waardoor papa en mama mij huilend naar de auto moesten dragen. Nijn is dan de enige die mij een beetje kan troosten, en verder niemand! Mijn knie is in ieder geval weer een grote schaafwond rijker.

Langs de kust reden we terug richting Breskens, en onderweg kwamen we toevallig de rest van de familie nog tegen in Nieuwvliet-Bad. Om 16.00 uur waren we terug op het vakantiepark, en een uurtje later ging ik nog even met papa en mama naar het leuke binnenzwembad. Ik ben nog niet echt een held in het water, en zelfs met zwembandjes om blijf ik liever spelen in het kinderbadje. Na lang aandringen van papa en mama durfde ik 1 keer van de kleine glijbaan af, maar toen ik kopje onder ging had ik dat wel gezien. Na een warm bad en een bordje eten in ons huisje lagen Nikki en ik redelijk vroeg in bed. Mijn oogjes vallen vaak vanzelf dicht na die lange dagen, en dan vraag ik gewoon zelf of ik naar bed mag. Dat is ideaal voor de anderen want die hebben dan ook even rust! Mijn laatste nacht in het huisje in Zeeland was helaas niet zo geweldig. Ik werd een paar keer huilend wakker en wilde alleen nog maar bij papa en mama in bed. Om 06.45 uur was het vanmorgen alweer tijd voor een nieuwe dag, maar dankzij mijn spelletjes op de iPad hoefde gelukkig niet iedereen meteen uit bed. Volgens het reglement moesten we voor 10.00 uur uit het huisje zijn. Na het ontbijt moest er dus nog snel even schoongemaakt worden, want daar was immers 65 euro borg voor betaald. Ik ging voor de laatste keer de eendjes brood voeren en met volle buikjes zwaaiden ze me uit. Die stoute meeuwen proberen steeds om de broodjes te jatten, maar ik kan gelukkig heel goed mikken richting de eendjes.

Rond 11.30 uur waren we in Philippine, een klein dorpje op circa 25 kilometer van Breskens dat gedeeltelijk in België ligt. Hier wonen Wim en Ciska, de oom en tante van mama, en daar zouden we nog een bezoekje aan brengen. Ook neef Jos was van de partij, en hij is de eigenaar van een populair visrestaurant in het dorp. Uiteraard waren ze ontzettend blij om mij weer te zien, en Nikki zagen ze voor de eerste keer. We hebben gezellig een paar uurtjes gezeten, en toen het zonnetje doorbrak kon dat zelfs buiten in hun mooie tuin. Ik kreeg gebak en ijsjes dus dan is alles goed! Om 14.45 uur gingen we weer op pad omdat we de files voor wilden blijven. En dat lukte natuurlijk niet... We reden eerst verkeerd, we moesten nog tanken, Nikki wilde onderweg een flesje, en daarna kwamen we in lange files terecht rond Rotterdam en op de A13. Pas om 18.30 uur waren we in Heiloo om nog een tas met spulletjes af te geven. Opa en oma waren toen ook net thuis; zij zaten weer in de auto bij oom Bas en oom Jeroen. Via de McDonald's in Alkmaar reden we snel naar huis. De konijntjes (Tada en Sergio) en hamster Sjonnie maakten het allemaal goed, want oma Rita heeft ze prima verzorgd. Ik heb een paar patatjes, een kipnugget, een toetje en een flesje Fristi gehad, en lig nu weer lekker in mijn eigen bedje. Nog 8 nachtjes slapen en dan begint onze grote reis naar Azië!