Giardini-Naxos

🇮🇹

Lido di Naxos ☀️ 🥣 🍦

Caesar Palace Hotel, Giardini-Naxos 😴

—————

Vandaag een kort verslagje van de laatste stranddag van dit jaar. We schoven laat aan voor het ontbijt en mijn favoriete tomaatjes waren al bijna op. Nikki weigerde weer om iets te eten en nam alleen een banaantje op de hotelkamer. Om 11.00 uur reden we naar het strand en daar konden we met veel moeite de auto kwijt. Het is natuurlijk zondag en er lag ook weer een cruiseschip voor anker. Met kleine bootjes worden de passagiers dan afgezet in het haventje van Giardini-Naxos om vervolgens uitstapjes te maken naar vooral de Etna en Taormina. Papa en mama kozen dit keer voor het strand bij Lido di Naxos waar ze een leuke speeltuin in het zand hebben. Tot 17.00 uur hebben we ons daar prima vermaakt en tussendoor heeft mama in een supermarkt broodjes met gerookte zalm gehaald. Uiteraard kregen Nikki en ik ook vandaag een chocolade-ijsje en ik heb nog een dutje gedaan op een ligbedje.

Toen de zon achter een wolkje verdween was het voor mama mooi geweest. Papa had nog een praatje gemaakt met een Italiaanse meneer die in Giardini-Naxos woont en vorig jaar had hij zelfs in december nog in zee kunnen zwemmen. Het werd toen in de hele winter overdag niet kouder dan 10 graden. Terwijl mama een douche nam op de kamer zijn Nikki en ik met papa een klein uurtje naar het kinderzwembad geweest. Het jonge poesje dat we gisteren ook al zagen kwam weer nieuwsgierig bij ons kijken. Dit keer ging ik wel helemaal het water in en als ik eenmaal iets durf dan kan ik er ook geen genoeg meer van krijgen! Mama heeft net onze haartjes gewassen in de badkuip en zometeen gaan we hier in het hotel eten. Morgen is mijn grote dag en papa heeft al een route met de auto uitgestippeld om dat te vieren. Ik ben benieuwd!