Cala Gració - Sant Antoni de Portmany

Aquarium Cap Blanc, Cala Gració 🍦

Rita’s Cantina, Sant Antoni de Portmany 🍺 🥣

Hotel Riviera, Sant Antoni de Portmany 😴

—————

De laatste dag begon helaas troosteloos met regen en harde wind. Nikki en ik waren allebei rond 08.15 uur wakker dus papa en mama konden een klein beetje uitslapen. Na het ontbijt deden we rustig aan en pas om 11.30 uur zaten we in de watertaxi richting de haven. Vanwege de harde wind waren de golven vrij hoog en daar werd ik wel een beetje bang van. Zoals ik ook altijd bang ben voor ganzen, zwanen, haaien, Zwieber de Vos uit de tekenfilms van Dora, spoken, draken, shampoo, koud water en onweer. Eigenlijk ben ik best wel een watje! Vanaf de haven zouden we eigenlijk lopen naar Cala Gració en het nabijgelegen Aquarium Cap Blanc. Maar omdat het inmiddels goot van de regen zijn we in een taxi gestapt. Het laatste stukje van 350 meter moesten we echter wel over een smal pad langs de zee lopen, en toen werden we natuurlijk alsnog nat. Aquarium Cap Blanc is vrij klein en bestaat eigenlijk alleen maar uit een grot van circa 50 meter lang en een terras aan het water. Nikki en ik mochten weer eens gratis naar binnen en papa en mama moesten 5 euro per persoon betalen.

Binnen is het erg mooi. Via een handig systeem kan er zeewater naar binnen en weer naar buiten stromen waardoor het water niet steeds ververst hoeft te worden. Ik heb heel veel bijzondere vissen met verschillende kleuren gezien, maar ook haaien, roggen en een schildpad! Sommige vissen zagen er best wel gek uit en die kom je in de Noordzee echt niet tegen. Nikki presteerde het om haar speen in het water te smijten en toen moest een medewerkster nog in actie komen om ons belangrijkste bezit te redden. Onderweg had ze haar andere speen namelijk ook al ongemerkt laten vallen, en dit was de laatste die we hadden. Toen we na een half uurtje weer buiten stonden, namen papa en mama nog een drankje op het terras. De zon scheen opeens volop en de lucht was helemaal blauw! Ik mocht een hoorntje met een bolletje schepijs uitzoeken en ik koos voor de smaak chocolade. Nikki kreeg naast haar fruithapje ook een paar likjes en we zaten even lekker in het zonnetje. Om 13.15 uur gingen we via de vernieuwde boulevard lopend terug naar de haven van Sant Antoni de Portmany. We gingen opnieuw lunchen bij Rita's Cantina en ik kreeg weer een broodje kroket. Nikki mag geen kroketten eten omdat ze nog maar 7 tandjes heeft, maar ik heb inmiddels al 20 tandjes!

Vanwege het onverwachte mooie weer konden we nog even door de winkelstraatjes sjokken, en daarna mocht ik 20 minuten in de speeltuin op het grote plein. Uiteindelijk gingen we met de watertaxi van 15.30 uur terug naar het complex. Door de harde wind waren de golven nu nog hoger en het bootje zwiepte heen en weer. Mama en ik hadden de pech dat we net verkeerd zaten en 2 keer een golf water over ons heen kregen. Papa en Nikki zaten schuin achter een raam en hadden weer eens geluk. Aan de overkant van de baai hebben papa en mama nog luiers en een extra speen voor Nikki gekocht. In het appartement mochten Nikki en ik weer een Magnum delen en daarna zijn we in bad gegaan. Nu hebben we net voor de laatste keer in het restaurant gegeten en papa heeft alvast wat centjes gepind voor de taxi morgen. Nikki lustte nog wel een half bakje ijs dus zij heeft vandaag 3 ijsjes gehad! Morgen gaan we om 07.00 uur met de taxi naar de luchthaven. We vliegen dit keer om 09.35 uur met Transavia en dan hopen we rond de middag weer terug te zijn in Nederland. Ik zal morgen nog een laatste verhaaltje schrijven over de terugreis en dan is het weer even wachten op de volgende vakantie. Buiten staan de palmbomen helemaal gebogen door de storm, dus ik zal waarschijnlijk wel lekker slapen vannacht.