Eivissa

Dalt Vila, Eivissa

Sa Caleta

Hotel Riviera, Sant Antoni de Portmany 😴

—————

Mama was zelfs na 10 uur slapen nog steeds een beetje moe vanmorgen. Ze geeft ons altijd de schuld van die vermoeidheid, maar volgens mij is ze gewoon een beetje lui. Het gevolg was wel dat we pas om 11.15 uur in de auto zaten, nadat papa en mama eerst nog een praatje hadden gemaakt met een Nederlands gezin dat met hun (schoon)ouders op vakantie is. De gehuurde Fiat Punto stond naast onze auto geparkeerd, en daar moesten ze dus met 5 personen opgevouwen in. Succes! Wij gingen een dagje naar Eivissa, de hoofdstad van het eiland. Voor papa en mama alweer de derde keer in deze stad en ze wisten de weg naar het parkeerterrein bij de haven dan ook moeiteloos te vinden. Langs de boulevard hebben we een stukje gelopen en hele mooie bootjes gezien. Onderweg moesten er natuurlijk ook weer foto's gemaakt worden en dan moet ik altijd poseren en lachen. Maar ik ben natuurlijk niet gek dus ik bepaal zelf wel wanneer er gelachen wordt en wanneer niet! Het zonnetje scheen bij 24 graden en mijn nieuwe hoedje kwam dan ook goed van pas.

Eenmaal bij de grote pier aangekomen kreeg Nikki eerst een fruithapje van mama. Papa en ik liepen de pier op en wat zagen we daar in de zee: 2 dolfijntjes! Ze sprongen een paar keer tegelijk door de lucht en verdwenen toen weer onder water. Papa heeft 1 filmpje kunnen maken waar ze op staan, maar een goede foto lukte helaas niet. Mama wilde toen natuurlijk ook even kijken maar zij had pech. De dolfijntjes waren waarschijnlijk al gevlucht voor de vele bootjes die ook meteen naar ze op zoek gingen. Het was inmiddels alweer 13.00 uur en dus tijd om te lunchen. We liepen richting Dalt Vila, de oude stad, en gingen aan de zijkant van Plaza del Parque op een terrasje zitten. Inmiddels was de zon verdwenen en begon het een beetje te onweren. En daar hou ik helemaal niet van! Toen we na het eten omhoog liepen naar de ommuurde oude stad begon het ook te regenen. Voor papa en mama pas de eerste druppels in 3 jaar Ibiza. Na een paar leuke fotootjes op de toren liepen we snel weer terug naar beneden en richting de straatjes bij de haven. Zonder al die terrasjes is Dalt Vila een stuk minder leuk, maar dat geldt eigenlijk voor elke plek waar het zonnetje niet schijnt. Rond de haven zaten de terrasjes trouwens wel gewoon vol en we hebben nog even in een winkelstraatje gekeken. Om 15.45 uur was het mooi geweest en zaten we weer in de auto. Papa en mama besloten om via een toeristische route nog bij een strandje in het zuiden te kijken, en daarvoor moesten we langs de luchthaven. Omdat papa even was afgeleid pakte mama de verkeerde afslag, en toen stonden we bijna tussen de vliegtuigen. Gelukkig konden ze de juiste weg snel weer vinden, zodat Nikki en ik rustig konden slapen op de achterbank.

Sa Caleta is een klein strandje dat is gelegen tussen hoge, roodbruine rotsen met een achtergrond van groene heuvels. Dat geeft een mooi plaatje. Helaas had het daar veel harder geregend waardoor de baai nu modderig en verlaten was. Papa en mama hebben alleen wat foto's gemaakt en bij mooi weer keren we daar misschien nog wel eens terug. Op zee was het nog behoorlijk aan het onweren en de temperatuur was inmiddels gedaald naar 18 graden. Via Sant Josep de sa Talaia reden we terug naar ons appartement en daar kreeg ik natuurlijk mijn dagelijkse Magnum nog. De opa's en oma's kunnen alvast een voorraadje aanleggen want Nikki en ik kunnen niet meer zonder! In Sant Antoni de Portmany had het helemaal niet geregend en was het weer 'gewoon' 21 graden toen de avond begon. Mama was inmiddels alweer moe en na een badje met Nikki ging ze even een dutje doen. Papa mocht Nikki daarna eten geven en dat was dit keer een vispotje. Ze vond het erg lekker maar papa ging bijna over zijn nek. Ik zat ondertussen filmpjes te kijken en dan heb je van mij verder geen last. Nu gaan we eten in het restaurant en dan zit dag 6 er bijna op voor mij. Morgen gaan we de zon waarschijnlijk helemaal niet zien, dus ik weet nog niet waar we dan heen gaan.