Sant Carles de Peralta - Cala Llonga

Cala Llonga 🍺 🥣

Es Puet, Sant Antoni de Portmany ☀️

Hotel Riviera, Sant Antoni de Portmany 😴

—————

Een leuk verhaaltje van Nikki gisteren, maar ze kan natuurlijk lang niet tippen aan míjn kwaliteiten als schrijfster. Ik neem het dan ook weer over vandaag! Uiteraard was ik weer vroeg wakker en dan ga ik altijd lekker met de iPad op de bank zitten. Filmpjes kijken van Mickey Mouse en Jokie, en helaas voor papa tegenwoordig ook filmpjes van Dora. Het aapje in die tekenfilms heeft een hele irritante stem, en die herkent papa helaas nog van vroeger toen opa en oma regelmatig op Lisa, Joery, Sophie en Pascal moesten passen. De reis ging vandaag naar de hippiemarkt Las Dalias, en na een ontbijtje zaten we om 10.15 uur in de auto. Omdat papa achter het stuur zat was het maar een half uurtje rijden naar Sant Carles de Peralta. Rond Santa Eulària des Riu was het wel behoorlijk druk, omdat deze markt alleen op zaterdagen open is. Vorig jaar zijn we ook bij Las Dalias geweest maar toen kwamen we vanuit het noorden. Voor 3 euro 50 konden we parkeren op een groot terrein en daarna liepen we de drukte in. Het was met 25 graden gelukkig niet zo heet dus we konden rustig tussen de kraampjes door slenteren. Net als vorig jaar mocht ik van papa en mama een originele handpop uitzoeken, bij hetzelfde kraampje met nog steeds dezelfde mevrouw. Toen koos ik voor een gele bever en nu voor een roze bever! Nikki kreeg een kleinigheidje kado, omdat ze zo lief zat te lachen naar de meneer die ook bij het kraampje staat. Ze zien er allebei uit als echte hippies.

Een uurtje later hadden we het wel weer gezien. Op een klein terrasje dronken papa en mama nog verse jus d'orange met ijs waar ik dit keer niet eens een slokje van wilde. Nikki natuurlijk wel en zij kan tegenwoordig al uit een rietje drinken! Rond 12.30 uur reden we het dorpje weer uit en richting Cala Llonga aan de oostkust. Het leek papa wel leuk om daar te gaan lunchen bij beachclub Amante. Toen mama zag dat er maar een paar grote auto's op het parkeerterrein stonden, dacht ze al dat het niets zou worden. En ze had zowaar een keer gelijk… Papa ging even kijken en Amante is vooral een chique trouwlocatie. Een prachtig uitzicht vanaf de klif, maar geen normale tafeltjes beneden om een vorkje te kunnen prikken. Toen we het dorpje zelf inreden konden we gelukkig direct achter het strand parkeren op het enige plekje dat nog vrij was. En toevallig naast een grote speeltuin in het zand en tussen de dennenbomen! Ideaal voor papa en mama, want zo kon ik voor de tweede dag op rij mooi spelen terwijl zij bij een strandtentje op het eten zaten te wachten. Nikki mocht natuurlijk ook in het zand spelen maar kruipen en klimmen vindt ze veel leuker. Bij de zoveelste poging gaf ze een kopstoot aan de parasolvoet, en nu hebben we dus allebei een rode streep op ons voorhoofd!

Ik heb wat patatjes met ketchup gegeten, mama toast met zalm en papa een hamburger met bacon en kaas. Nadat papa had betaald heb ik in de speeltuin nog even geschommeld met mama, en toen was het tijd om te gaan. We moesten bij de Lidl in Sant Antoni de Portmany eten kopen voor Nikki en daarna gingen we vlakbij Hotel Osiris nog een uurtje op het strand van Es Puet liggen. Papa ging even zwemmen in de zee en Nikki vond pootjebaden in het koude water geweldig. Mama kocht in een winkeltje weer een Magnum voor ons en het dure speelgoedautootje van Volkswagen kon ze natuurlijk ook niet laten liggen. Inmiddels zijn we terug in ons appartement. Mama heeft ons net in bad gedaan en papa heeft Nikki eten gegeven. Zometeen gaan papa, mama en ik nog een hapje eten en daarna misschien een rondje lopen in de buurt. Het programma voor morgen is op dit moment nog niet helemaal bekend. De weersvoorspellingen zijn niet zo geweldig voor de resterende dagen, dus dat willen papa en mama even afwachten. Vaak valt het op Ibiza achteraf wel mee dus daar hopen we dan maar op.