Cala d'Hort - Cala Vadella

Cala d’Hort

Vadella Beach Bar, Cala Vadella 🍺 🥣 ☀️ 🍦

Hotel Riviera, Sant Antoni de Portmany 😴

—————

Vandaag mag ik de avonturen vertellen! Mijn grote zus Noa is in de namiddag met haar voorhoofd op het tafeltje in ons appartement gestuiterd, en nu is ze nog een beetje van slag. Maar voor mij een hele eer! Precies om 08.00 uur waren we wakker en precies om 11.00 uur zaten we in de auto; het ging dus allemaal in een rustig tempo. We zouden vandaag het zuidwesten van Ibiza gaan verkennen, een gedeelte van het eiland dat papa en mama nog niet hadden gezien. Mama ging sturen en ik constateerde vanaf de achterbank al meteen dat er weinig gang in zat. De eerste bestemming was Cala d'Hort, en via een mooie en bergachtige route langs de kust waren we daar net voordat de middag begon. Deze baai staat bekend om het beste uitzicht op het mysterieuze rotseilandje Es Vedrà, dat op 2 kilometer van het strand ongeveer 400 meter uit de zee omhoog rijst. En het kleinere Es Vedranell ligt er gezellig naast. Ik mocht daar alleen uit de kinderwagen voor de foto's, omdat het strand bezaaid ligt met takjes, schelpjes, steentjes en andere dingen die ik in mijn mondje kan, moet en zal stoppen. Noa was lekker met haar emmertjes en schepjes aan het spelen. Ze kreeg vanmorgen zomaar een tweede emmertje kado van de schoonmaakster!

Een uurtje later vertrokken we weer voor de lunch op een ander strandje. De weg omhoog naar de auto was een helling van 15% en daar had Noa geen zin in. Ze ging op het dak van de kinderwagen zitten zodat papa ons allebei ruim 100 meter naar boven moest duwen. Arme papa! Mama slaagde voor de hellingproef en we reden dezelfde weg weer terug naar Cala Vadella. Daar moesten papa en mama voor 3 euro wel betaald parkeren, maar ze hoefden dan tenminste niet ver te lopen. Bij de gezellige Vadella Beach Bar kon Noa mooi in het zand spelen tijdens het wachten op onze lunch. Ik had het zelf ook uitstekend naar mijn zin, en dat werd alleen maar beter toen Noa na het eten een ijsje met mij kwam delen. Een Magnum natuurlijk; daar zijn we allebei gek op en duurdere ijsjes hebben ze niet! Noa eet dan eerst de chocolade op want dat mag ik nog niet hebben. Papa en mama zaten ook heerlijk in de schaduw. Rond 15.30 uur hebben we nog een stukje over het strand gelopen en naar de talrijke bootjes gekeken die in de azuurblauwe zee lagen te dobberen. Een mooi plaatje. Mijn koppie werd nog een beetje nat gemaakt met water omdat het vandaag erg warm was. We zouden nog een laatste strandje meepakken maar dat kwam er uiteindelijk niet van. Met de auto zijn we nog wel bij de strandjes van Cala Molí, Cala Tarida en Cala Comte geweest, maar bij die laatste 2 was het al ontzettend druk. En bij Cala Bassa, waar we nog een uurtje wilden liggen, waren er op korte afstand al helemaal geen parkeerplaatsen meer vrij. Er is aan niets op Ibiza te merken dat de zomer eigenlijk voorbij is.

Eenmaal terug in ons appartement maakte Noa dus een inschattingsfoutje toen ze op het salontafeltje wilde klimmen. Papa en mama hadden al 20 keer gezegd dat ze dat niet mocht doen, maar Noa wil alles graag zelf ervaren. Ze heeft nu een rode streep op haar voorhoofd en het is ook een beetje dik. Gelukkig kan ze nog wel lachen! We zijn snel naar het zwembad gegaan om nog een beetje met het koude water te spelen. Papa kon Noa opnieuw niet overhalen om een duik te nemen, maar het was natuurlijk ook veel leuker om hem nat te maken met een gietertje! Mama en ik zaten ondertussen van een afstandje naar de vele groepjes met Engelsen te kijken. Wat een ordinair volkje is dat zeg! Ze hangen de hele dag rond het zwembad en doen niets anders dan schreeuwen en zuipen. De bleke mannen zitten bij elkaar en praten vooral over sportscholen, voetbal en tatoeages. En de afzichtelijke vrouwen zitten ook bij elkaar, en zij praten vooral over eten, eten en eten. Verder heb je geen last van ze maar prettig om naar te kijken is het niet. In het straatje kochten papa en mama nog kaartjes voor de opa's en oma's, een hoedje voor Noa, een opblaasbaar visje voor mij, flesjes Corona voor papa en een spelletje kaarten. Met het visje kan ik voortaan mooi in bad spelen! Tijdens mijn diner werd ik vervolgens overvallen door de slaap, en toen papa, mama en Noa in het restaurant zaten was ik al volledig in dromenland. Morgen gaan we gezellig naar de hippiemarkt en dan zal Noa 's avonds zelf weer vertellen wat we allemaal hebben beleefd. Ik vond het wel erg leuk om dat vandaag 1 keer te doen!