Cabeza de Toro

🇩🇴

—————

Natura Park Beach Eco Resort, Cabeza de Toro 😴

—————

Gisteren schoven we om 19.00 uur aan voor een Italiaans buffet en dat was echt een verademing vergeleken met de boot. Wat een keuze en wat een rustige sfeer. Diverse medewerkers stonden verschillende soorten vlees te snijden en de drankjes werden aan tafel gebracht. Gamba's, mosselen, zalm, krab en diverse andere visjes, het kon niet gek genoeg. Bij het fruit kon ik onder andere kiezen uit ananas, meloen, maracuya, banaan, witte druif, papaya, mango en kokosnoot. En als toetje hebben ze ijs in de smaken vanille, aardbei en chocolade! Ik denk dat zelfs mijn opa Joop hier niets te klagen zou hebben!

Na het eten lagen we allemaal vroeg in bed op onze kamer met nummer 3133. Papa en mama hebben een enorm kingsize bed, Nikki slaapt in een babybedje en ik lig op een slaapbank. De gok van papa om voor 2 volwassenen en 1 kind te boeken pakte weer goed uit want er kraait geen haan naar de aanwezigheid van Nikki en dat scheelde ruim 300 euro. De kamer is op de begane grond en we hebben een klein terras waar Nikki en ik leuk kunnen spelen. Binnen is er geen airconditioning maar de grote ventilator werkt prima. En eindelijk hebben we weer een bad want douchen kunnen wij niet zo waarderen.

Vanmorgen begon de dag om 07.15 uur weer bijzonder vroeg. Ik werd wakker tussen papa en mama in het grote bed omdat ik niet zo goed kon slapen. Nikki lag vannacht recht onder de ventilator en zij was een beetje verkouden; vanavond schuiven papa en mama haar bedje dus maar een stukje opzij. Ik heb een tijdje op de iPad gespeeld tot de batterij leeg was en toen ging ik snel even in bad. Rond 09.30 uur zaten we bij het ontbijt en ook nu was er keuze in overvloed. Het resort heeft naast het buffetrestaurant ook nog 3 andere restaurants met elke een eigen thema: vis, Italiaans en steak. Maar voor ons is een buffet veel handiger en voor die andere restaurants moet je bovendien reserveren.

Voordat we naar het zwembad gingen hebben we nog een rondje over het park gelopen. Het ziet er erg mooi uit en ik heb onder andere ganzen, eendjes, flamingo's, pauwen en witte reigers gezien want al die beestjes lopen hier vrij rond. Alleen de visjes kunnen het park niet af maar zij hebben ook alle ruimte in het water. Vervolgens was het tijd om mijn roze badpak aan de trekken en richting het grote zwembad te gaan. Onderweg konden we handdoeken halen en daarna heb ik lekker in het kinderbadje gespeeld. Even later verplaatsten we onszelf naar het strand en dat is hier maar 50 meter verderop. Ondanks alle leuke dingen die we doen kan ik trouwens af en toe best wel piepen en janken over van alles en nog wat. Een kleine greep uit mijn repertoire: 'ik wil naar de speeltuin', 'ik wil mijn zakdoek hebben', 'ik heb zand in mijn mond', 'ik wil drinken', 'mijn broek zit te strak', 'mijn broek zit te los', 'ik wil naar het zwembad', 'ik ben bang voor het vliegje', 'ik wil naar huis', 'ik ben moe', 'mijn badpak zit niet lekker', 'ik heb het warm', 'ik wil een ijsje', 'ik wil Nijn hebben' en 'ik vind de kleine beestjes niet leuk'. Papa en mama worden daar soms best wel een beetje moe van!

We hadden een mooi plekje op het strand. Dichtbij de speeltuin, onder een grote parasol met 3 ligbedden en de zee op 30 meter afstand. Tot 17.00 uur hebben we het daar volgehouden met tussendoor nog een lunch. Lekker op het strand zelf en ik kreeg na afloop 2 bolletjes ijs. In het zwembad heb ik nog met 2 andere meisjes gespeeld; we gingen een strandbal naar elkaar toe gooien. Ik moet nog een beetje leren hoe je samen moet spelen maar het begin is er. Nikki vond het ook leuk in het water en zij weet inmiddels dat zand meestal heet is in de zon en koud in de schaduw. Papa was ondertussen de halve cocktailkaart aan het afvinken want we verblijven hier op basis van all inclusive. Nikki en ik vinden vooral de mangosap erg lekker. Zometeen gaan we nog een hapje eten in het restaurant en daarna meteen naar bed. Het was een warme dag met een felblauwe lucht zonder wolken. Het lukt helaas niet om nieuwe foto's toe te voegen aan mijn verslagjes want de Wifi is niet goed genoeg. We kunnen dagelijks 15 minuten gratis gebruik maken van het Internet maar voor de betaalde variant zijn de prijzen hier echt belachelijk. Hoe dan ook, jullie hebben weer iets om te lezen!