Portinatx - Port de Sant Miquel - Cala Benirràs

Port de Sant Miquel 🍺 ☀️

Cala Benirràs ☀️

Hotel Presidente, Portinatx 😴

—————

Na het ontbijt zijn we richting het dorpje gelopen om daar een auto te huren. Onderweg kocht mama nog een paar leuke waterschoentjes voor me, roze uiteraard. Dan hoef ik mijn voetjes niet meer te branden aan het zand of de stenen bij het zwembad. Bij het verhuurbedrijf werden we geholpen door een vriendelijke meneer en binnen 10 minuten zaten we dit keer al in de auto. We hebben tot en met maandag een witte Ford Fusion gehuurd en papa en mama hoefden maar 4 dagen te betalen. Met kinderstoeltje en zonder eigen risico voor 155 euro; mama moest nu toch wel bekennen dat ze daar bij Martin Schilder lang niet tegenop kunnen! Mama kroop achter het stuur omdat het rijbewijs van papa nog in het hotel lag. Daar gingen we eerst nog onze spulletjes voor het strand halen. Handdoeken, strandbal, emmertje en schepjes, alles kon nu mooi de auto in.

Het was inmiddels 13.45 uur en we reden via allemaal slingerweggetjes naar Port de Sant Miquel, 20 minuutjes ten westen van Portinatx. Onderweg moesten we nog tanken en ik deed maar even mijn oogjes dicht. Papa en mama zijn in 2012 ook al in dit dorpje geweest met opa, oma en oom Bas, en mama vond de vers geperste jus d'orange toen zo lekker dat ze nog een keertje terug wilde! We hebben mooi een paar uurtjes op het strand gelegen en ik had het prima naar mijn zin. Een nieuwe kennismaking met het koude zeewater was wederom geen succes, en mijn waterschoentjes hielpen daar niets bij. Sterker nog: door het schurende zand heb ik nu allemaal rode schaafjes op mijn voetjes. Mama met haar goede ideeën! Ik had aan het zand en een schepje voldoende om mezelf te vermaken, en ook de zonnebrandcrème en de zonnebril van mama blijven interessant. Langs de baai loopt een leuk paadje tussen de rotsen door, en daar hebben we nog een wandelingetje gemaakt. Een prachtig uitzicht van bovenaf en leuke fotootjes gemaakt. Volgens papa was de zee iets minder blauw dan 2 jaar geleden, waarschijnlijk omdat het nu licht bewolkt was en de zon niet volop scheen. Ik zat toen nog in de buik van mama en kan dus niets vergelijken!

Toen we terug waren, gingen papa en mama op een terrasje de jus d'orange drinken waarvoor we eigenlijk waren gekomen. Ik vind dat ook erg lekker, bij opa en oma in Heiloo krijg ik op dinsdag vaak een glaasje met een rietje. Rond 17.00 uur gingen we onze spulletjes pakken en terug naar de auto. De thermometer gaf toen 27 graden aan. We zouden nog een kijkje nemen bij Cala Benirràs, een leuke baai op de route terug naar Portinatx. Het was lekker druk maar we konden gelukkig vooraan parkeren. Er hangt daar een ontspannen sfeertje en in de zee staat een grote rots in de vorm van een middelvinger. Heel bijzonder. Hier waren trouwens veel meer Nederlanders dan bij 'ons' strand. Misschien komen we nog eens terug bij Benirràs, maar nu reden we na een half uurtje verder richting Portinatx. Op de kamer ging ik eerst nog even spelen op het balkon, en daar ontdekte ik dat ons Nederlandse buurmeisje ook Noa heet. Voordat we gingen eten moest ik nog even in bad, en daar was ik opnieuw niet zo enthousiast over. Ik vind water nog steeds niet leuk op deze vakantie na die eerste koude ervaring in zee.

Tijdens het eten zat ik weer naar iedereen te zwaaien en gek te doen. Op de grond lag bijna een kilo voedsel, maar af en toe nam ik zelf ook een hapje. Een geroosterd broodje vind ik eigenlijk nog het lekkerst, en de bakjes vanille-ijs eet ik liever met mijn vingers leeg dan met een lepeltje. Toen we rond 20.00 uur van tafel gingen, mocht ik buiten nog een uurtje spelen. Er was bijna niemand op het terrein en dus had ik al het speelgoed voor mezelf. Ik zag alleen niet dat er water in het ondiepe splashpark zat toen ik een bal wilde pakken, dus mijn sokjes waren helemaal nat. Binnen was de kinderdisco inmiddels begonnen, en ik moest tussen die houterige Engelse kindjes natuurlijk even mijn kunsten vertonen op het podium. Ik begon nog een beetje aarzelend, maar na een tijdje kwamen de eerste danspasjes al voorbij. Papa heeft daar nog een paar leuke filmpjes van gemaakt. Om 21.00 uur was het mooi geweest en moest ik mee naar de kamer. Het was een leuke maar vermoeiende dag en nu lig ik lekker in mijn bedje te dromen.