Sant Antoni de Portmany - Cala Comte

Rita’s Cantina, Sant Antoni de Portmany 🍺 🥣

Cala Comte ☀️

Hotel Presidente, Portinatx 😴

—————

We deden vandaag rustig aan en zaten pas om 11.15 uur in de auto. Via Sant Rafel de sa Creu reed papa over het enige stukje snelweg dat Ibiza heeft naar Sant Antoni de Portmany. We parkeerden de auto achter Osiris, het hotel waar papa en mama in 2012 logeerden, en daarvandaan maakten we een wandeling langs de haven. De ietwat saaie hoek rond het molentje Far de la Mola hebben ze behoorlijk opgeknapt, en daar was nu een leuk speeltuintje voor mij. Pas nadat ik op alle attracties had gezeten, konden we weer verder. Onderweg kwamen we op de boulevard nog langs het favoriete tentje van opa, met felle kleuren, harde muziek en schreeuwende jongeren. Omdat mijn schoentjes nog in de auto lagen, gingen we in de buurt van het bekende 'Ei van Columbus' op zoek naar nieuwe. Papa vond al snel een paar roze waterschoentjes voor maar 3 euro 95, en deze waren zelfs beter dan de schoentjes die mama had gekocht. Nu kon ik dus mooi over straat banjeren, met de roze bal die ik ook meteen maar had gekregen!

Lunchen gingen we dit keer in de haven bij Rita’s Cantina. De eigenaresse is een tante van kennissen van papa en mama. Het eetcafé is vorig jaar verhuisd naar een wat groter pandje iets verderop, en dit stukje van de haven is door een herinrichting nu ook wat levendiger. Het maakte mij trouwens weinig uit waar we gingen zitten, want ik had toch weinig trek en ging een beetje jengelen en met eten smijten. Mama was het uiteindelijk zat en ze noemde mij zelfs een 'vreselijke klier'! Na het eten gingen we met de watertaxi terug naar de overkant van de baai. Ik moest wel even wennen aan dat kleine bootje (ik ga natuurlijk meestal cruisen), maar dit was toch ook wel leuk. In de supermarkt hebben papa en mama nog koude drankjes gekocht, en een kleine helikopter voor mij om later mee te spelen. Door de sfeervolle straatjes van Port d'Es Torrent reden we rond 15.00 uur richting Cala Comte, waarschijnlijk de mooiste baai van Ibiza. Ook hier waren papa en mama al eerder geweest.

Bij het strand was het lekker druk want het was natuurlijk ook nog zondag. Desondanks konden we de auto nog eenvoudig parkeren, en na 5 minuutjes lopen stond ik weer tevreden met mijn voetjes in het zand. Het zeewater heeft hier verschillende kleuren blauw, een plaatje om te zien. Papa en mama huurden voor 8 euro een parasol, omdat het met 31 graden nog erg heet was. Ik ging meteen met papa bij de zee kijken en na een tijdje durfde ik alweer tot aan mijn knietjes in het water! De rest van de middag heb ik lekker in het zand en met de golven gespeeld. Papa ging nog even zwemmen en wat foto's en filmpjes maken, mama lag heerlijk in de schaduw. Ik kan inmiddels vrij eenvoudig speelgoed jatten van andere kindjes en dan als trofee bij papa en mama brengen. Een Spaans jongetje dat ouder is dan mij moest zelfs zijn meerdere erkennen toen we allebei tegelijk aan een schepje trokken! Ik zwaai altijd wel netjes als ik weer ga en ik spreek al een aardig woordje over de grens: 'bye bye!'

Langs alle strandbedjes lopen en naar iedereen zwaaien vind ik ook geweldig. Bijna iedereen zwaait lachend terug en kijkt me na. Ik had nog helemaal niet geslapen en weinig gegeten, maar toch weer genoeg energie. Om 18.00 uur was het mooi geweest en reden we weer terug naar Portinatx. Daar is op zondagavond ook een kleine hippiemarkt, maar dat stelt met ongeveer 30 kraampjes weinig voor. Ik had de hele weg in de auto geslapen en was nog steeds erg moe. We gingen meteen maar een hapje eten. Papa en mama tenminste, want ik nam alleen een beetje soep en een halve kiwi. Volgens mama is het maar goed dat we hier niet langer dan een weekje blijven, want anders zou ik waarschijnlijk kilo’s lichter weer thuis komen. Uiteraard was ik na het eten weer topfit toen er nog even gespeeld en gedanst mocht worden. Ik gebruik nu ook mijn armpjes bij het dansen dus het begint ergens op te lijken. Jammer genoeg maakte ik ook een onbedoelde salto vanaf het podium, en werd ik om 20.15 uur huilend afgevoerd met een rood plekje op mijn voorhoofd. Na een flesje warme melk en een warm bad met mama ga ik nu maar een beetje bijslapen.