Eivissa - Cala Jondal - Platja d'en Bossa

Cala Jondal

Platja d’en Bossa ☀️

Hotel Presidente, Portinatx 😴

—————

Vandaag was ik na een onrustige nacht weer om 08.30 uur wakker. Ik ben een beetje verkouden en dat slaapt niet zo lekker. Na een rustige start zaten we rond 10.45 uur in de auto richting de hoofdstad Eivissa, de Catalaanse naam voor Ibiza. Papa ging eerst nog even zijn rijbewijs bij het autoverhuurbedrijf laten registreren, zodat hij vandaag ook achter het stuur mocht zitten. Ik was daar wel blij mee want dan rijden we tenminste een beetje door! Het is een ritje van 28 kilometer naar Eivissa, en we konden daar eenvoudig een parkeerplaats vinden op een groot terrein bij de haven. We liepen vervolgens naar de grote pier, want papa en mama kenden dit stukje ook nog van 2 jaar geleden. Ik zat lekker in de kinderwagen naar al die mooie bootjes te kijken. Vanaf de pier gingen we de smalle straatjes in op weg naar Dalt Vila, de oude stad. Dit gedeelte binnen de stadsmuren is erg leuk, en we gingen daar eerst een hapje eten. Ik had aan een hotdog en een beetje jus d'orange weer genoeg, want ik krijg hier nog weinig naar binnen. Het lukte me wel om dat chagrijnige wijf in de bediening een klein beetje aan het lachen te krijgen, een topprestatie volgens papa en mama!

Na het eten liepen we nog een stukje omhoog, zodat we via de stadsmuur aan de andere kant weer terug naar beneden konden. Daar kwamen we langs een aantal gezellige pleintjes, en uiteindelijk staken we Paseo Vara de Rey over, de hoofdstraat die vanaf de haven de stad in loopt. Het was inmiddels 14.30 uur en de zon was nu helemaal doorgebroken. Tijd voor het strand dus. Voor het parkeren moesten we 3 euro 95 betalen en dat viel alles mee. Papa had in een boekje gelezen dat het strandje bij Cala Jondal wel leuk moest zijn. Daar is ook de beroemde en exclusieve beachclub Blue Marlin gevestigd, en het sfeertje zou de moeite waard zijn om naar het uiterste zuiden van Ibiza te rijden. Mama zat onderweg net als ik wat te dromen, waardoor we in eerste instantie de afslag nog hebben gemist en het stadje Sant Josep de sa Talaia binnen reden. Toen we omgekeerd waren ging het beter en via een mooi weggetje waren we vrij snel bij de juiste baai.

Het was echter niet zoals verwacht want we konden onze handdoekjes daar niet uitrollen. Het volledige strandje is in bezit van Blue Marlin, en je moet een flinke zak met geld meebrengen om daar een dagje te vertoeven. Mama wist al snel genoeg toen ze de reclamedoeken en champagnekoelers van Moët zag, en liep alweer terug naar de auto. Omdat ik natuurlijk toch naar het strand wilde, zijn we verder langs de kust naar Platja d'en Bossa gereden, het Lloret de Mar van Ibiza. Een boulevard van bijna 3 kilometer lang met alleen maar hotels, appartementen, discotheken, kroegen, winkeltjes en verhuurbedrijven. Papa voelde zich daar meteen thuis, mama vond het verschrikkelijk! Gelukkig konden we aan de boulevard parkeren en binnen 10 minuutjes lagen we dan eindelijk op het strand. Papa en ik vonden de Duitse schlagers uit de biertent achter ons erg gezellig! En mama vond het stiekem ook wel leuk om naar al die mensen te kijken die steeds voorbij kwamen lopen. Omdat het zeewater voor mij nog steeds te koud is en het zand nog steeds te heet zat ik lekker op de grote handdoek te spelen. Na een tijdje was dat natuurlijk niet leuk meer en het zand was inmiddels een beetje afgekoeld. Tijd dus om te gaan rennen en klimmen! Alle trappetjes en muurtjes waren aan de beurt. Papa ontdekte nog dat ik mijn linker voetje steeds als eerste op een trede zet; zal ik linkshandig zijn?!

Rond 17.30 uur ging ik onder protest mee naar de auto. Onderweg naar Portinatx ben ik weer in slaap gevallen want van die warmte word je erg moe. Bij het hotel gingen we meteen maar eten zodat ik vandaag vroeg naar bed kon. Ik had weer nergens trek in, maar toch mocht ik van papa en mama na het eten nog een uurtje buiten spelen. Dat speelgoed hier is geweldig, en die slome Engelse kindjes kan ik mooi omver duwen als ze niet naar me luisteren! Mama kon op een bankje even relaxen en papa hield mij goed in de gaten. Om 20.00 uur was het mooi geweest en moest ik mee naar de kamer. Gelukkig voor papa en mama was er vandaag geen kinderdisco binnen. Ik ben nog snel even in bad geweest met mama (dat wil ik tegenwoordig ook niet meer) en nu lig ik heerlijk naast Stekeltje in bed. Ook het konijntje, de grote beer, de puffin en het roze beertje van Lisa zijn mee op reis. Morgen gaan we naar de hippiemarkt, tot dan!