Bayahíbe - La Romana - Costa Favolosa

Chicky Blu 🍺 🥣

La Romana

Costa Favolosa, Costa Cruises 😴

—————

Omdat papa en mama redelijk goedkoop op Internet kunnen is hier al mijn eerste verslagje vanaf de Costa Favolosa! Na het ontbijt stonden we vanmorgen om 10.00 uur buiten om de haan te zoeken. Dat was na 2 straatjes al gelukt en wat bleek: er wonen wel 3 of 4 hanen in die buurt! In de stromende regen liepen we door naar een stukje strand waar we helemaal alleen waren. Onderweg kochten papa en mama nog een petje voor ons want ook die is mama helaas vergeten. Domme mama. De zon was gelukkig snel weer terug dus konden Nikki en ik mooi anderhalf uur in het zand spelen en naar de vele visjes en vogeltjes kijken. Die vind ik nog wel leuk maar alle andere beestjes eigenlijk niet. Mieren, vliegen, muggen, torretjes, ze zijn tegenwoordig allemaal eng.

Toen Nikki een beetje moe werd zijn we weer naar het appartement gegaan zodat ze daar lekker even in bed kon liggen onder de airco. We hebben nog een meloentje gegeten en toen was het alweer tijd om de sleutels in te leveren. De koffers mochten we laten staan bij de receptie en papa had om 16.00 uur een taxi geregeld. Omdat de meeste restaurants nog dicht waren gingen we opnieuw aan het water lunchen bij Chicky Blu. Nikki en ik zaten vooral te klieren en met eten te smijten dus papa en mama waren blij toen ze weer konden vertrekken. De taxichauffeur zat al de hele dag voor ons complex te niksen dus we konden bij terugkomst om 15.30 uur al meteen instappen. Je vraagt je hier voortdurend af wat de meeste mannen nu eigenlijk doen op een normale werkdag. Ze hangen wat rond op straat, liggen op een bankje of zitten gezellig wat te drinken in een bootje. En degenen die wel werken zijn vaak overbodig, zoals de meneer die in de supermarkt onze boodschappen in een tasje doet. Dat kunnen we zelf ook! En toch staan de straten vol met grote auto's en loopt bijna iedereen met een dure telefoon in de hand.

Amper een half uur later stonden we in de haven van de middelgrote stad La Romana. Ons enorme schip, de Costa Favolosa, lag al aan de kade waar het krioelde van de mensen. Papa en mama moesten wat vage formulieren invullen en daarna nog in de rij staan om 40 dollar vertrekbelasting te betalen voor de... Geen idee. Omdat Nikki en ik nog klein zijn mochten we gelukkig wel langs de enorme rijen lopen en voor we het wisten waren we al aan boord. Daar werden we begroet door de Nederlandse mevrouw die verantwoordelijk is voor alle Engelstalige aankondigingen tijdens de cruise. Ze vertelde dat er vrij weinig Nederlanders op de boot zitten maar dat we ook weer niet de enigen zijn.

Onze hut met nummer 6397 bevindt zich op het 6e dek en de koffers stonden binnen alweer klaar. Het bed van Nikki moest nog even geruild worden voor een babybedje maar verder is alles prima in orde. Genoeg (kast)ruimte, een nette badkamer en een balkon met prima stoelen. Voordat we gingen eten hebben we eerst het schip alvast een beetje verkend. Het 12e en hoogste dek is het belangrijkste want daar bevinden zich het zwembad en de speeltuin speciaal voor kleine kindjes! Morgen maar eens een kijkje nemen want nu gingen we eerst met de lift naar het buffetrestaurant op de 9e verdieping.

Om 19.30 uur gaat het restaurant open en er stonden al een paar flinke rijen. Gelukkig voor papa en mama zit er met een buffet altijd wel iets bij waar Nikki en ik blij van worden. We kregen pasta, soep, vlees en een paar lekkere citroentaartjes. Rond 20.45 uur waren we weer in de hut en inmiddels liggen we lekker in bed. Onder ons op het 5e dek zit er nog wel iemand op een piano te pingelen maar we zijn gelukkig te moe om daar last van te hebben. Papa en mama zitten nog even op het balkon want hier kunnen ze weer rustig buiten zitten terwijl wij slapen. Morgen vertrekt de boot om 07.00 uur naar de eerste bestemming van deze cruise: Isla Catalina, een klein tropisch eiland voor de kust. Slechts 2 uurtjes varen en nog behorende bij de Dominicaanse Republiek. De dagen erna gaan we dan achtereenvolgens naar de (ei)landen Saint Kitts, Antigua, Martinique, Guadeloupe en (het deels Nederlandse) Sint Maarten. Ik ben benieuwd welke avonturen ik weer allemaal ga beleven!