Isla Catalina

🇩🇴

Isla Catalina ☀️

Costa Favolosa 😴

—————

We hebben vannacht heerlijk geslapen en pas om 08.00 uur was iedereen wakker. De boot was toen al vertrokken en Isla Catalina was rechts van ons al zichtbaar. Het balkon zit aan stuurboord, de rechterkant dus. We deden rustig aan en na een douche zaten we om 09.45 uur in het buffetrestaurant. Ze hebben goede kinderstoelen voor Nikki aan boord en ik mag gewoon op een eigen stoel zitten. Mama haalde croissantjes voor ons en papa glazen met appelsap. De woordenschat van Nikki is inmiddels al behoorlijk uitgebreid en haar favoriete woordjes gebruikt ze dan ook regelmatig: 'ja', 'nee', 'die', 'ijs', 'koek', 'eten', 'heet', 'op' en 'klaar'.

Vanaf onze grote boot moesten we met kleinere bootjes naar het tropische eiland varen. Dat zijn tevens de reddingsboten waarin plaats is voor ongeveer 80 mensen. Het zou een overwegend bewolkte dag worden en ’s ochtends regende het zelfs een beetje. Toen wij rond 10.45 uur in het bootje zaten brak de zon echter door en dan ziet de zee er toch net wat mooier uit. Er werden 3 ligbedjes in de schaduw voor ons geregeld door een meneer en we hebben ons een paar uurtjes prima kunnen vermaken. Nikki en ik zijn allebei met papa in de zee geweest maar die hoge golven vinden we ook allebei niet zo leuk.

Isla Catalina is een echt bounty-eiland met wit zand, een azuurblauwe zee, honderden ligbedjes, barretjes, barbecues en kleurrijke winkeltjes. Papa kocht nog een kokosnoot bij een stalletje, speciaal zonder rum zodat Nikki en ik ook eens kokosmelk konden proeven. Maar dat vonden we natuurlijk weer niet lekker en papa zat dus met een kokosnoot zonder rum. Arme papa. Om 13.30 uur waren we terug op de boot zodat we nog even konden lunchen. Patatjes, soep, pizza, een visje, ik heb van alles een beetje gehad. En weer een heleboel citroentaartjes! Nikki beperkt zich ook vooral tot taartjes met af en toe een broodje erbij.

Nadat we gegeten hadden was het eindelijk tijd voor de speeltuin en het zwembad. Het was nu zwaar bewolkt en met een behoorlijke wind was het helemaal niet zo warm op het bovenste dek. De speeltuin bestaat uit een piratenschip, een hoge toren en een onderzeeboot en dus geen simpele schommel of wipkip zoals we in Nederland gewend zijn. Daarna was het zwembad aan de beurt en papa moest mee in het koude water. Net als Donald Duck, Katrien en het opblaasbare visje. We hadden het rijk helemaal alleen en ik ben zelfs van de kleine glijbaan in het water af geweest! Toen het wat drukker werd met andere kindjes en vooral hun foeilelijke moeders vluchtte papa snel het badje uit. Ik heb nog een tweede rondje speeltuin gedaan met mama en toen was het alweer tijd om terug naar onze warme hut te gaan. Maar natuurlijk niet voordat we eerst het beloofde ijsje hadden gehaald op het 9e dek!

Vanmorgen lag er een brief op het grote bed over de veiligheidsinstructies. Gisteren was er een drill toen we zaten te eten en vandaag kregen we om 17.30 uur een 'herkansing' in het grote theater op het 3e dek. Een poppenkast natuurlijk want als de boot zinkt dan rent toch iedereen als een kip zonder kop naar de reddingsboten. Ik moest een groot oranje vest aan en dat kon ik niet waarderen. Gelukkig duurde het niet al te lang en nu zijn we weer terug in onze hut. Straks gaan we nog eten en daarna zullen Nikki en ik wel snel in slaap vallen. Met die warmte zijn de dagen altijd best vermoeiend. De boot is inmiddels ook weer gaan varen en op weg naar onze volgende bestemming. Morgen gaan we in Saint Kitts een eilandtour maken met een mevrouw die daar is opgegroeid. Papa heeft dat in Nederland al geregeld want de excursies via Costa zijn, zoals gebruikelijk bij cruisemaatschappijen, bizar duur. Natuurlijk hoop ik dat er ook nog even tijd is om naar het zwembad te gaan maar dat moet vast wel lukken.