Amsterdam - Zante - Laganas

Schiphol, Amsterdam ✈️

Zakynthos Dionysios Solomos ✈️

Poseidon Beach Hotel, Laganas 😴

—————

De dag begon vroeg en vervelend. Opa had gisteren soep voor mij gemaakt en het gevolg daarvan was kotsen en 39 graden koorts. Na een vermoeiende nacht ging de wekker alweer om 05.15 uur en ik gloeide toen nog als een kacheltje. Maar het reisje annuleren was natuurlijk geen optie want Griekenland zou mijn 25e land worden! Lang niet gek voor iemand van 3,5 jaar oud. Voor Nikki ook alweer het 15e land, maar zij haalt me waarschijnlijk toch nooit meer in! Griekenland dus, en geen Spanje zoals verwacht. Papa en mama waren laat met boeken en de Costa del Sol was aanzienlijk duurder dan de Griekse eilanden. Daarom viel de keuze uiteindelijk op Zakynthos, een mooi eilandje in de Ionische Zee. Opa, oma, oom Bas en oom Jeroen gaan dit keer ook gezellig mee, net zoals in 2014 op Menorca. Opa en oma zijn 13 jaar geleden al eens op Zakynthos geweest en dat was toen bijzonder goed bevallen. Oom Bas en oom Jeroen vliegen ons morgen achterna met een andere maatschappij (TUI) omdat oom Jeroen vanwege zijn werk niet eerder kon vertrekken. En dat vind ik helemaal niet zo erg!

Rond 06.15 uur zat ik als een dood vogeltje achterin de auto op weg naar de tussenstop in Heiloo. Daar hebben we opa en oma opgepikt en om 07.10 uur stonden we op Schiphol bij vertrekhal 3; exact 2 uurtjes voor vertrek dus keurig gedaan door papa! Hij moest dit keer wel zonder mij de auto naar P3 brengen omdat ik liever in de kinderwagen wilde zitten. Nikki was gelukkig wel vrolijk en maakte daar voor deze keer geen punt van. We vlogen met Corendon en uiteraard moesten we vanaf de incheckbalie naar de bijna verst mogelijke gate B35 lopen. Uiteindelijk gingen we rond 09.30 uur de lucht in en stonden we iets meer dan 2,5 uur later in de motregen buiten op Zakynthos. Het tijdsverschil met Nederland is 1 uurtje. Ik heb de hele tijd bij mama op schoot gelegen en Nikki heeft geslapen. Het was dus een relatief rustige vlucht voor papa en mama. Nikki en ik kregen allebei een Corendon beertje kado van een aardige steward met de gekke naam Adonis. De luchthaven is niet groot en dus konden we al snel de bus in voor onze transfer van slechts 7 kilometer naar Laganas. Onderweg was 1 hapje banaan voldoende om mijn zitplaats en shirtje onder te kotsen. Papa had nu eens geen geluk en hij kon aan de schoonmaak beginnen...

De bus zat vol met mensen die naar allemaal verschillende hotels moesten. Vaak word je dan als laatste gedropt maar nu was ons hotel Poseidon Beach als eerste aan de beurt. Papa ging meteen inchecken en even later stonden we in onze kamers. Wij kregen nummer 410 en daar was papa helemaal niet zo blij mee. Dat is bij Ajax namelijk het vak van een groep onnozele criminelen maar het zou juist een voorbode blijken voor een mooie dag... Tante Karin zou kamers naast elkaar en op de begane grond voor ons regelen maar we zitten natuurlijk uit elkaar op de hoogste verdieping. En ook nog aan de buitenkant zonder zicht op het zwembad. Vanaf de receptie met een 2-persoons liftje of 4 trappen omhoog. De kamers zelf zijn gedateerd maar netjes en onze bedjes zagen er prima uit. We gingen eerst even een dutje doen nadat ik paracetamol had gekregen. Opa, oma, papa en mama dronken toen wat op ons balkon en dat past maar net met 4 personen. De zon was inmiddels volledig doorgebroken en dan warmt het ook snel op. Vervelend is wel dat de bars op de begane grond bij het zwembad zijn en daar zitten we dus maximaal vandaan.

Ik had lekker geslapen en voelde me daarna alweer een stuk beter. Zeker toen we bij het zwembad en de aangrenzende speeltuin gingen kijken en ik daar een ijsje kreeg. Helaas is het water nog wel bijzonder koud dus Nikki en ik hebben op de rand gezeten zodat alleen onze voetjes nat werden. De speeltuin was erg leuk en daarna hebben we ook nog even op het strand gekeken 20 meter verderop. Het zeewater is helder maar ook koud en het donkere strand zelf kan qua uitstraling natuurlijk lang niet tippen aan de Caraïbische Zee. Nikki was lekker eigenwijs maar na 5 koude golven over haar voetjes had ze toch ook wel door dat lekker dobberen in zout water deze week lastig gaat worden.

Papa had ondertussen Wi-Fi gekocht want dat is hier helaas niet gratis. Hij wilde de ontknoping van de Eredivisie volgen en die was erg fraai. AZ haalde Europees voetbal en dat nare clubje Ajax verspeelde het kampioenschap aan PSV. Rond 18.00 uur gingen we terug naar onze kamers want een uurtje later konden we al eten. We verblijven hier op basis van all inclusive en dat is toch wel makkelijk. Zeker voor die belachelijk lage prijs. Nikki en ik zijn in bad geweest en mama moest daarvoor een truc uithalen waar MacGyver jaloers op zou zijn. Ze vulde een plastic zakje met toiletpapier en gebruikte die als alternatief voor de stop (die in de badkuip ontbreekt zodat het hotel water kan besparen). Handig van mama! Na een vermoeiende dag ligt iedereen nu in zijn mandje. Het eten was prima. Ik heb alweer praatjes en hoop snel weer helemaal fit te zijn. De plannen voor morgen zijn nog niet bekend. Het is dan de verjaardag van mama dus we moeten natuurlijk wel iets leuks gaan doen. Het eiland schijnt erg mooi en afwisselend te zijn dus papa en mama willen vast wel iets zien. Gelukkig zullen oom Bas en oom Jeroen hier ’s avonds pas om 21.00 uur zijn dus daar hebben we morgen nog geen last van!