Cala en Bosc - Ciutadella de Menorca

🇪🇸

Ciutadella de Menorca 🍺 🥣

Roc Lago Park, Cala en Bosc 😴

—————

Na mijn slaapje heb ik gisteren nog lekker een uurtje kunnen spelen in het zwembad met papa, oom Bas en die vervelende oom Jeroen. Hij maakt mij steeds helemaal nat met speeltjes die eigenlijk voor kleine kinderen zijn bedoeld. De kleuter! Het zwembad grenst aan het haventje en ligt ook een niveau hoger, waardoor we van bovenaf alles mooi in de gaten kunnen houden. Na het eten en de dagelijkse kinderdisco hebben we nog een rondje langs het water gelopen, waar een paar marktkraampjes waren opgebouwd. Volgens mama was het echt een 'gigantische markt', maar papa en oom Jeroen hadden allang gezien dat er maar 6 of 7 kraampjes stonden. Papa en mama hebben wel een leuk naambordje voor mijn nieuwe slaapkamer gezien die ze later deze week nog wel een keertje gaan kopen.

Toen we terug waren op het park werden er nog een paar drankjes gedaan op het terras bij opa en oma. Mama heeft eerst een paar rondjes met mij in de kinderwagen gereden tot ik in slaap was gevallen, en toen konden ze rustig zitten. Opa was emotioneel omdat hij zijn pakje kauwgom en een grote, sappige perzik uit het restaurant op een tafeltje had laten liggen bij de kinderdisco. Zonde! Om 23.30 uur was de rest van mijn familie ook moe en werd ik door papa naar mijn eigen bedje gedragen. Dat is gelukkig maar een meter of 30 verderop. Vandaag was ik om 08.15 uur wakker en ik lag een beetje te zingen totdat papa en mama ook uit bed waren. Omdat we pas om 09.45 uur hadden afgesproken voor het ontbijt gingen we eerst richting het haventje om alvast naar een huurauto voor morgen te kijken. Onderweg komen we dan tientallen speeltjes tegen waar natuurlijk geld in moet, en daar ben ik vervolgens niet meer weg te slaan. We hebben uiteindelijk (voor 100 euro) meteen maar een grote auto gehuurd voor 7 personen, want daar hadden ze er nog maar 1 van. Toen we terug kwamen bij ons appartement ontdekten we pas dat mijn handdoek met Minnie Mouse vannacht van het balkon is gejat. Lang leve het Oostblok, want die types zijn hier ruimschoots vertegenwoordigd.

Tijdens het ontbijt kreeg ik weer een kadootje van oom Bas en oom Jeroen, dit keer een mooi kleurboek met potloden. Ze hebben dat blijkbaar nodig om lief gevonden te worden! Papa, mama, opa, oma en ik stapten rond 10.45 uur in de bus naar Ciutadella de Menorca, een stadje dat ongeveer 10 kilometer ten noorden van Cala en Bosc ligt. Oom Bas en oom Jeroen gingen vandaag liever naar het strand. Na een half uurtje stonden we in het centrum van de stad en konden we aan de wandeling beginnen. Ik zat natuurlijk lekker in de kinderwagen en kon alles mooi bekijken! Omdat het opnieuw erg warm was en we niet de beste route hadden gekozen, maakte Ciutadella in eerste instantie weinig indruk. Na een drankje op het terras en een ijsje voor mij hield oma ook nog eens de plattegrond ondersteboven, waardoor we de verkeerde kant op liepen. Voor mama en opa het startsein om lekker te gaan piepen! Gelukkig waren we vrij snel alsnog bij de haven en dat zag er al een stuk beter uit. We gingen lunchen aan de waterkant en opa kreeg toen eindelijk het broodje met Iberico ham waar hij al 48 uur om liep te zaniken!

Voordat we om 15.30 uur weer terug gingen met de bus liepen papa en oma nog even langs de grote Catedral de Santa Maria, en door de straatjes daaromheen. Dat zag er ook een stuk sfeervoller uit dan de wijken waar we eerst doorheen waren gelopen. Ik lag inmiddels te slapen en in de bus zat ik met mijn oogjes dicht bij mama op schoot. Oma dacht trouwens dat ze 1 euro 95 voor een retourtje had betaald, maar dat bleek uiteindelijk een enkeltje te zijn! Hoe dan ook, nog steeds een stuk goedkoper dan dat waardeloze openbaar vervoer in Nederland. Toen we om 16.00 uur weer op ons park waren, lagen oom Bas en oom Jeroen natuurlijk al bij het zwembad. De Happy Hour was net begonnen, en als er goedkoop gezopen kan worden dan zijn beide heren van de partij. Ik heb snel mijn zwembroekje aangetrokken en me daarna weer uitstekend vermaakt in het water. Anderhalf uur later moest ik in het appartement nog even badderen, en een bakje met pasta naar binnen werken dat mama uit Nederland had meegenomen. Zo had ik eindelijk weer eens goed gegeten, en later in het restaurant kreeg ik nog soep en een paar toetjes. Ik heb net nog een klein dansje gedaan bij de kinderdisco, maar nu is het alweer 21.30 uur en hoog tijd om te gaan slapen. Morgen gaan we dus met de auto op pad om het eiland verder te verkennen. Ik vind het allemaal prima, als er maar gezwommen kan worden!