Cala en Turqueta - Platja de Binigaus - Cala en Bosc

Cala en Turqueta ☀️

Platja de Binigaus

Roc Lago Park, Cala en Bosc 😴

—————

Vandaag zaten we al om 09.00 uur aan het ontbijt. Ik kreeg een mooi voorleesboek over konijntjes van oom Bas en oom Jeroen, maar papa en mama hadden namens mij nu ook een paar kadootjes voor hen gekocht. Oom Bas kreeg wat lokale likeurtjes en een sleutelhanger, oom Jeroen een flesje Sangria en een hele bijzondere lolly. Rond 09.45 uur waren we bij de boot in het haventje en daar stond al een lange rij met mensen te wachten. Gelukkig konden we op het bovendek nog prima bij elkaar zitten in het zonnetje. De route ging langs alle mooie baaien aan de zuidkust van Menorca, en via Son Xoriguer, Son Vell en Es Talaier waren we uiteindelijk om 10.45 uur bij Cala en Turqueta. Eigenlijk zouden we een uurtje bij Cala Trebalúger blijven, maar vanwege de stromingen was dat vandaag niet veilig genoeg. En achteraf bleek Cala en Turqueta zelfs nog iets mooier, dus dat was niet zo erg. Ik heb lekker in zee kunnen spelen, maar opa en oma bleven aan boord omdat opa de lastige wandeling naar het strandje helaas niet kon maken. Dat was een mooi maar heuvelachtig pad over de rotsen en door het bos. Mama lag een beetje uit te rusten op het strand en oom Bas en oom Jeroen waren aan het zwemmen. Ik heb nog een grappige kwal zien drijven die op oom Jeroen leek!

Toen de boot weer verder ging, was ik inmiddels wel een beetje moe geworden. Uiteindelijk heb ik bijna anderhalf uur geslapen in de kinderwagen op het benedendek, lekker in de schaduw. De boot ging ondertussen langs de prachtige baaien van Macarella, Galdana, Mitjana, Trebalúger, Fustam en Escorxada naar het verste punt, de grotten van Binigaus. Hier konden papa, oom Bas en oom Jeroen nog 20 minuten zwemmen rondom de boot en in de grot. Papa en mama konden in de verte het restaurant in Sant Tomàs zien waar ze gisteren hadden geluncht. Een oud kereltje moest na 10 minuten nog uit het water worden gevist met een reddingsboei, omdat hij door een kwal zou zijn gebeten in de grot. Hahaha! De terugweg duurde een klein uurtje en de grote baai van Son Saura hebben we nog van dichtbij gezien. Toen we om 13.30 uur weer aanlegden in het haventje van Cala en Bosc was ik eigenlijk net wakker. Op het grasveldje naast het appartement van opa en oma gingen we samen lunchen, en daarna even relaxen op onze eigen kamer. Toen de Happy Hour begon moesten papa, oom Bas en oom Jeroen natuurlijk weer bier drinken bij het zwembad, en toevallig werd de voetbalwedstrijd van Barcelona daar ook net uitgezonden op televisie. Oom Bas en oom Jeroen deden nog mee aan een wedstrijdje waterpolo, en ze konden ternauwernood winnen van een verzameling bleke Engelsen van 130 kilo. Straks gaan we een hapje eten op het park of een pizza halen in het haventje. Ik ga nu eerst nog even in bad om mijn haartjes te wassen. We worden vannacht al om 05.10 uur opgehaald met de bus, waarna we om 08.40 uur moeten vliegen. Morgen kunnen jullie in mijn laatste verslagje dan lezen of ik nog nieuwe avonturen heb beleefd.