Binibeca Vell - Fornells - Cala Galdana

El Pescador, Fornells 🍺 🥣

Cala Galdana

Roc Lago Park, Cala en Bosc 😴

—————

Mijn kadootje bij het ontbijt was vandaag een kleine bowlingbal met kegeltjes. Oom Bas en oom Jeroen doen aardig hun best hoor, maar ik zit nog steeds op die grote televisie voor mijn nieuwe slaapkamer te wachten. Na het eten gingen papa en mama om 09.45 uur de huurauto ophalen. Dat ging vrij soepel, en nadat we mijn kinderwagen hadden gedemonteerd paste alles precies in de beige Peugeot 5008. Opa zat naast papa voorin, ik zat vorstelijk in het midden naast mama en oma, en oom Bas en oom Jeroen zaten helemaal achterin de auto een beetje klem. Lekker belangrijk! Via de stadjes Ciutadella, Ferreries, Es Mercadal, Maó en Sant Lluis waren we na een uurtje rijden om 11.45 uur in Binibeca Vell, een dorpje in het uiterste zuidoosten van Menorca. Onderweg kreeg ik nog een ijsje van papa toen we even moesten tanken. Binibeca is het meest gefotografeerde dorpje van het eiland, en toen we de auto geparkeerd hadden zagen we al meteen waarom. Prachtige witte huisjes, smalle steegjes, een geweldig uitzicht, terrasjes, een kleine baai en allerlei soorten planten en bloemen. We hebben daar ruim een uur rondgedwaald en natuurlijk veel foto's gemaakt. Ik heb me uitstekend vermaakt op de vele trappetjes; daar kan ik echt de hele dag wel op en af klauteren.

Omdat het opnieuw een warme dag was met weinig wind, waren we blij dat we om 13.00 uur weer even in de airconditioning van de auto konden zitten om af te koelen. Ik heb nog wel snel een kaartje gekocht voor opa en oma uit Noord-Scharwoude. Een half uurtje later waren we in Fornells, een dorpje aan de noordkust dat vooral bekend staat om de goede visrestaurants. Daar hebben we aan de haven lekker (en duur) gegeten bij restaurant El Pescador. Ik had zelf weinig trek en mijn culinaire opa moest natuurlijk weer meloen met ham hebben! Na het eten heb ik met oom Bas en oom Jeroen nog een stukje langs het water gelopen, en broodjes gevoerd aan de visjes. Mama zou het laatste stuk rijden en rond 16.15 uur waren we bij het toeristische maar mooie Cala Galdana. Ik was inmiddels in dromenland maar de rest van mijn familie heeft een wandelingetje gemaakt naar het strand. Papa en mama hebben nog een leuk t-shirtje voor mij gekocht waar ik morgen mee ga pronken in het dorp! Omdat deze baai tussen de hoge rotsen ligt, zijn we op de terugweg nog even naar twee uitkijkpunten gereden. Van bovenaf konden we pas echt goed zien hoe mooi het plaatje is. Uiteindelijk waren we om 18.00 uur weer terug in Cala en Bosc na een leuk tripje van ruim 160 kilometer. Op ons park mocht ik nog een klein uurtje naar het zwembad om een beetje af te koelen. Daarna ben ik met mama in bad geweest en na het eten ging ik met papa nog even naar het springkussen. Ik lig nu lekker te slapen na een lange en vermoeiende dag. Morgen hebben we weer een uitrustdag op het strand!