Monte Toro - Sant Tomàs - Cala Morell

Cala Morell

La Fontana, Cala en Bosc 🍺 🥣

Roc Lago Park, Cala en Bosc 😴

—————

Papa ging vanmorgen om 09.30 uur vol goede moed de auto ophalen, maar dat ging niet vanzelf. Het winkeltje stond bomvol, de computer was stuk en mijn babystoeltje was nog niet gemonteerd. Pas om 10.20 uur stond de grijze Peugeot Partner voor ons hotel en kon papa nog snel een paar broodjes naar binnen werken. Nadat we alle spulletjes hadden ingeladen, konden we om 10.45 uur op pad. Opa, oma, oom Bas en oom Jeroen gingen lekker naar het strand. Bij het ontbijt heb ik weer een leuk kadootje van ze gekregen: bruine, Spaanse pantoffels! De eerste stop was bij Naveta d’Es Tudons, een grafkamer uit het Bronzen Tijdperk en het oudste overdekte gebouw van heel Spanje. Nadat er 2 volle touringcars met bejaarde Duitsers en irritante Fransen waren gearriveerd, hadden we het daar echter snel gezien. Er zou nog wel een wandelroute zijn naar de prehistorische nederzetting Torrellafuda, maar dat zagen we door het rotsachtige pad niet zo zitten. We reden via Ferreries en Es Mercadal verder naar El Toro, met 357 meter de hoogste berg van het eiland. Bovenop deze berg vind je een klooster, een kerkje, een restaurantje en uiteraard een souvenirwinkeltje. Toen we richting het oosten reden zagen we de lucht al steeds donkerder worden, en op de berg begon het uiteindelijk te onweren. Dat vind ik absoluut niet leuk! Het leverde wel een paar mooie foto's op, en na een rondje door de kerk (waar mijn zonden natuurlijk allemaal zijn vergeven) waren we om 12.30 uur weer beneden. Via Es Migjorn Gran reden we richting de zuidkust en toen vond ik het tijd om een dutje te doen. In Sant Tomàs gingen papa en mama lunchen op het strand, en daar was behoorlijk veel regen gevallen. Ik heb ondertussen lekker verder geslapen zodat ze een keertje rustig konden eten.

De 2 mooiste strandjes in de buurt hebben we uiteindelijk niet bezocht, omdat ze alleen via het strand zelf of onverharde wegen bereikbaar zijn. Dat zou veel tijd kosten en mama moet natuurlijk ook een beetje rustig aan doen met haar dikke buik. In plaats daarvan deden we nog een nieuwe poging om het prehistorische dorpje te vinden, maar eerst kreeg ik een ijsje bij het restaurant. Torrellefuda bleek echter opnieuw niet te bereiken. Via een smalle weg met stenen muurtjes aan beide kanten reden we een stukje het binnenland in, maar dat leidde ons alleen naar nieuwe en lange wandelroutes. Papa en mama besloten om dan maar naar Cala Morell te rijden in het noordwesten van Menorca, en dat bleek een goede keuze. Een soort villadorp, volledig in het wit, met een schitterende baai in het midden en de huisjes daaromheen. Bovenop een klif hebben we een paar mooie foto's gemaakt en om 16.00 uur reden we uiteindelijk weer terug richting Cala en Bosc.

Papa moest nog even tanken in het haventje en toen kon ik na 125 kilometer in de auto eindelijk weer naar het zwembad. Eerst nog even chips eten bij opa en oma en mijn zwembroekje aantrekken. Om 18.00 uur moest ik in bad want papa en mama gingen vanavond een keertje samen eten in het haventje. Ik heb op de kamer nog even een kopje uit het keukenkastje gepakt en stuk gegooid op de grond. Wat ben ik toch een boefje! Papa en mama hebben wel lekker en rustig gegeten bij La Fontana, terwijl ik met die krepsers weer naar het buffet moest dat op basis van 'half pension' toch al was betaald. Hoewel, lekker gegeten. Mama had gepaneerde kabeljauwfilet besteld, maar kreeg een stukje gebakken paneermeel met een heel klein beetje vis in het midden. Ik heb zelf soep, veel druiven en ijs gegeten! Om 22.00 uur waren papa en mama terug. Nog een drankje op het terras bij opa en oma gedaan en nu liggen we allemaal in bed. Morgen is het alweer onze laatste dag en dan gaan we nog een leuk boottochtje maken. Tot dan!