Amsterdam - Maó - Cala en Bosc

Trattoria Ciao Belli 🍺 🥣

Platja de Son Xoriguer ☀️

Roc Lago Park, Cala en Bosc 😴

—————

Zondag werd ik om 01.45 uur weer eens uit mijn bedje gehaald voor een nieuwe, welverdiende vakantie. Dit keer zijn we samen met opa, oma, oom Bas en oom Jeroen op Menorca. Het zal voorlopig wel mijn laatste reisje worden want begin december verwachten we natuurlijk mijn kleine broertje of zusje. Voor papa en mama is Menorca na Mallorca, Ibiza en Formentera het vierde en laatste hoofdeiland van de Balearen, een mooie en afwisselende eilandengroep in Spanje. Om 02.30 uur waren we bij opa en oma in Heiloo om nog wat koffers over te hevelen naar onze auto. Een kort ritje naar Schiphol dit keer omdat er 's nachts bijna geen verkeer is op de A9. Oom Jeroen deed er evengoed nog lang over, want hij rijdt als een bejaarde! Hij kan zijn auto wel gratis parkeren via de KLM; papa en mama moesten eerst nog even langs P3 en daarna weer met de bus terug. We waren ruim op tijd op de luchthaven, maar oma was natuurlijk alweer nerveus. Snel inchecken dus! Mijn kinderwagen mag bij Transavia helaas nooit mee tot de gate, maar nadat papa hem even verderop had afgegeven waren we 10 minuutjes later al voorbij de douane.

Menorca staat bekend als buggy-eiland en dat bleek wel toen we eenmaal in het vliegtuig zaten. Er waren maar liefst 35 kinderen jonger dan 2 jaar aan boord, en oom Jeroen zat zichtbaar te genieten van al die huilende, schreeuwende en krijsende koters! Ík heb me wel voorbeeldig gedragen, slapend bij mama en op schoot bij oma. Door al die drukte vertrokken we om 06.05 uur wel een half uurtje later dan gepland. We hadden ook nog een meevaller, want de tussenstop die we op Mallorca zouden maken ging niet door. We vlogen nu rechtstreeks naar Maó, de Catalaanse naam voor Mahón en de hoofdstad van het eiland. Naar deze stad is trouwens de mayonaise vernoemd en dat vind ik altijd erg lekker! Na een busrit van ruim een uur waren we rond 10.30 uur bij het Roc Lago Park in Cala en Bosc. Helaas konden we pas om 13.30 uur in onze appartementen, dus we moesten ons nog even vermaken in het aangrenzende, gezellige haventje. We hebben een rondje gelopen en uiteindelijk een hapje gegeten bij een Italiaans restaurant aan het water. De temperatuur was inmiddels al opgelopen tot 27 graden. Ik kreeg eerst een kiwi van papa en daarna patatjes met een worstje. Ik was een beetje bang voor de meneer die ons bediende, maar na een gele lolly en een drankje met een grappig rietje vond ik hem uiteindelijk toch wel aardig.

Terug op het park kregen we de sleutels van de appartementen en konden we binnen een kijkje gaan nemen. Het ziet er allemaal keurig uit, en de witte gebouwtjes en tropische, kleurrijke tuintjes zorgen voor een mooi plaatje. Opa en oma hebben deze week het grootste appartement op de begane grond, en daar kunnen wij mooi aanschuiven voor een drankje. De andere appartementen zijn op de eerste en tevens hoogste verdieping. Op Menorca is er vooral laagbouw en zijn er weinig grote hotelketens. Mijn babybedje stond al klaar op het balkon van ons appartement met nummer 3032, en daar moesten papa en mama nog wel even 24 euro 50 voor betalen. Helaas hebben ze hier geen gratis Wi-Fi, dus ik kan waarschijnlijk alleen bij de restaurants in het haventje mijn verslagjes schrijven. Eerst gingen we nog even een dutje doen want het was natuurlijk wel erg vroeg gisteren. Daarna deden we een drankje op het nette terras in de schaduw bij opa en oma. Daar kon ik op een aangrenzend grasveldje mooi spelen met de Nederlandse kindjes van de buren.

Oom Bas en oom Jeroen hadden nog een fles goedkope champagne meegenomen (Moe-hé of zoiets) omdat ze inmiddels 2 jaar samen zijn. Ik snap echt niet dat oom Bas het zo lang kan uithouden met die vent, maar het was natuurlijk wel lief dat ik 2 kadootjes van ze kreeg: een roze badpak en een grappig zwembandje! Zelf kreeg ik uiteraard geen champagne maar een glaasje appelsap, en mama mag met haar dikke buik ook geen alcohol drinken. Naar de winkeltjes en de supermarkt is het maar een klein stukje lopen, en we moesten nog wat spulletjes halen. Biertjes, cola, water, melk, snoepjes en borrelhapjes; oftewel de belangrijkste dingen om in leven te blijven. Daarna konden we meteen aanschuiven bij het buffet. Dat was niet zo uitgebreid maar zag er wel prima uit, alleen voor mama zat er natuurlijk weer weinig tussen! Om 21.15 uur ging iedereen vermoeid naar zijn of haar eigen appartement, want we moesten nog de nodige slaap inhalen.

Vanmorgen werd ik om 08.30 uur wakker en toen moest ik eerst een beetje doorwarmen bij mama. Omdat we geen afstandsbediening van de airconditioning hebben is het nu heel warm of juist heel koud binnen. Papa heeft dat bij de receptie inmiddels al opgelost. Het ontbijt was vrij goed en aan tafel kreeg ik alweer een kadootje van oom Bas en oom Jeroen; ze vinden me blijkbaar erg lief. Dit keer een emmertje met schepjes voor op het strand! Ik heb zelf vrij weinig gegeten maar ik wilde natuurlijk ook zo snel mogelijk in het zand spelen. Na een korte wandeling via het haventje waren we uiteindelijk rond 11.30 uur op de boulevard. Onderweg had papa nog geluk. Voor 2 ligbedjes en een parasol moet je hier op het strand maar liefst 18 euro betalen, dus we zouden zelf wel een parasol kopen. De mevrouw in het winkeltje gaf een briefje van 20 terug in plaats van een tientje, dus de parasol kostte maar 1 euro. En papa is dan zo eerlijk om dat lekker niet te zeggen!

Op het drukke strandje zochten we een plekje uit en daarna wilde ik natuurlijk naar de zee. Toen we in juni op Ibiza waren was het water nog erg koud, maar nu was dat gelukkig niet zo. Ik durf alleen nog niet los te dobberen met mijn armbandjes, en het zwembandje vind ik ook niks. Het is veel leuker om met mijn voetjes op de grond in het ondiepe water te spelen! Na een paar uurtjes op het leuke strandje liepen we om 14.00 uur weer terug naar ons park. Het was inmiddels boven de 30 graden en dus lekker warm. Bij de supermarkt ging mama broodjes halen voor de lunch, terwijl ik buiten een ritje mocht maken in een treintje en op een ezeltje. Terug op het park hebben we de tafels en stoelen naar het grasveldje verplaatst, waar we schaduw hadden onder de palmbomen. Om 16.00 uur was het voor mij hoog tijd om even een uurtje te slapen, en nu lig ik dan ook lekker te dromen naast Stekeltje, mijn konijntje Nijn en mijn dolfijntje Fijn.