Eindhoven - Milaan - Orsenigo

Aeroporto di Milano-Malpensa ✈️

McDonald’s, Como 🥣

Residenza Beretta, Orsenigo 😴

—————

Toch nog een paar dagen weg in alweer de laatste week van onze schoolvakantie. Papa had goedkope vliegtickets gevonden en dus zaten we vanmorgen om 10.30 uur in de auto richting Eindhoven. Onderweg moesten we in Amsterdam nog wat spulletjes ophalen bij het RDW waar de mooie cabrio van mama deze week in beslag is genomen door de politie. De Fiat 500C bleek 5 jaar geleden gestolen te zijn in Italië en nu mag er voorlopig niet meer in gereden worden. Zonde, want met 35 graden was een open dak vandaag wel lekker geweest! Onze boosters lagen bij de keuring nog op de achterbank en die hebben we altijd nodig in de huurauto.

Om 12.45 uur stond de auto geparkeerd nabij de luchthaven maar toen was het al duidelijk dat we flinke vertraging zouden hebben. Door een personeelstekort bij de luchtverkeersleiding konden er ‘s ochtends al 16 vliegtuigen niet vertrekken en wij waren uiteindelijk pas 2 uur later dan gepland aan de beurt. Gelukkig konden we ons goed vermaken met wat kleurboekjes en filmpjes van Disney+ op de iPad. In Eindhoven hoef je pas vanaf 13 jaar een mondkapje op maar Nikki en ik hielden ze toch maar binnen bereik. Rond 16.30 uur gingen we alsnog de lucht in met Wizz Air, een mooi vliegtuig met roze en paars!

De tickets naar Milaan kostten maar € 19,98 per persoon en voor die prijs zat er natuurlijk geen koffer bij. Omdat we maar 4 nachtjes weg zijn had mama kleine tasjes gekocht waar alles in past en daarnaast hebben we 1 rugzak mee. In eerste instantie zaten papa en Nikki bij elkaar op rij 18 en mama en ik op rij 38. Maar de rij naast ons bleef vrij en dus hadden we uiteindelijk 6 stoelen naast elkaar in een vliegtuig dat grotendeels vol zat. De vlucht zelf duurde maar 80 minuten en na een stukje lopen en wat formaliteiten bij het autoverhuurbedrijf stapten we om 18.45 uur in een zwarte Dacia Duster. Een grote auto met Nederlandstalige navigatie dus dat is prima.

Vanaf luchthaven Malpensa was het nog 3 kwartier rijden naar ons appartementje in Orsenigo. Onderweg hebben we bij de McDonald’s in Como eten gehaald en daar werd Corona nogal serieus genomen. Mondkapjes op, handjes wassen en temperatuur meten voordat we naar binnen mochten. Rond 19.45 uur waren we dan eindelijk op bestemming en na een paar patatjes zijn Nikki en ik meteen in het zwembad gedoken. We blijken de tuin wel te delen met een ander appartementje waar een ouder echtpaar verblijft; op de foto’s leek het net alsof we de volledige tuin voor onszelf zouden hebben. Nu zitten we binnen nog even in het enorme bad en mama heeft net onze haartjes gewassen. Morgen gaan we het water opzoeken van het Lago di Como en waarschijnlijk met een grote boot varen. Dat is altijd leuk!