Paradise Beach

🇬🇷

Paradise Beach 🍺 🥣 ☀️

Kipriotis Village, Psalídi 😴

—————

Een vermoeiende 'rustdag' die al om 07.30 uur begon. Nikki en ik zaten filmpjes te kijken op de portable DVD-speler terwijl mama nog een dutje deed en papa alvast de huurauto ging ophalen. Een zwarte Suzuki Jimmy waarvan het dak helemaal open kan. Pas om 11.00 uur reden we weg omdat 'de dames' volgens papa altijd zo treuzelen. We moesten eerst nog langs een apotheek in Kos om neusspray te halen voor mama. Daarna was het bijna 40 kilometer rijden naar Paradise Beach, volgens velen het mooiste strand van het eiland. We moesten hiervoor wel helemaal van het noordoosten naar het zuidwesten en je mag nergens harder rijden dan 70 kilometer per uur. Het is allemaal vrij dor en sfeerloos langs de hoofdweg, zeker in vergelijking met Zakynthos vorig jaar. En de wegen zijn op sommige stukken niet al te best. Uiteindelijk waren we om 11.45 uur bij het mooie zandstrand en daar hebben papa en mama voor 8 euro 2 ligbedden en een parasol gehuurd. Die parasol was onmisbaar want het zand was erg heet in de volle zon.

Nikki en ik hebben ons uitstekend vermaakt bij de zee. We hebben zandkastelen gebouwd, een berg van grote stenen gemaakt en elkaar nat gemaakt met het gietertje. Nikki wordt altijd boos als haar haartjes nat worden maar ze durft wel meer in het water dan ik. Om 13.00 uur gingen we lunchen bij het mooie en hoger gelegen restaurant. Een hamburger voor mama, gyros voor papa en Nikki en ik deelden een tosti. De verse jus d'orange was ook hier erg lekker! Na het eten hebben we nog tot 15.30 uur op het strand gespeeld en toen was het tijd om te vertrekken. Via het naastgelegen Camel Beach zouden we eigenlijk nog even bij het Plaka Forest kijken. Daar lopen pauwen los rond en met een beetje geluk kom je ook schildpadden tegen. Nikki en ik lagen echter allebei te slapen dus papa en mama reden maar terug naar Psalídi. Bij de ijsbar op het resort waren de smaken chocolade en aardbei helaas op. Nu moesten we het met vanille en banaan doen maar dat lukte ook prima. Nog een uurtje in het zwembad doorgebracht en rond 17.30 uur gingen we naar onze kamer voor een lauw badje. Straks gaan we weer eten in het Italiaanse restaurant en als we lief zijn daarna nog even naar de kinderdisco. Want ook vandaag was ons gedrag lang niet altijd voorbeeldig!