Bangkok

Siem Reap Airport ✈️

Don Mueang Airport, Bangkok ✈️

Siri Sathorn Executive Serviced Residence, Bangkok 😴

—————

Heerlijk geslapen vannacht en pas om 08.45 uur echt wakker. Nikki is wel 2 keer in haar wangetje geprikt door een beestje, maar ik gelukkig niet! We moesten nog een beetje haast maken want onze vlucht ging om 11.55 uur. Goed dat papa nog even op internet keek want volgens ons schema zou dat 20 minuten later zijn. In de ontbijtzaal hebben papa en mama wat broodjes in een doosje gepropt en heet water voor het flesje van Nikki in de thermosfles gegoten. Na het uitchecken konden we meteen in de auto stappen die ons naar de luchthaven bracht. Alle formaliteiten gingen vrij snel, hoewel de meeste beambten weer lekker stug en onvriendelijk waren. Blijkbaar worden ze daar op geselecteerd, want in het hotel en op straat was iedereen wel gewoon aardig en vrolijk in Cambodja. Mama had de zonnebrandcrème dit keer goed in de kinderwagen verstopt en dat hebben ze gelukkig niet gezien bij de controles.

Bij gate 4 heeft Nikki een flesje warme melk gehad en wij aten de broodjes op. Ik kreeg nog een smoothie met verse mango maar die vond ik niet zo geweldig. Toen we mochten boarden kregen we opnieuw voorrang, en ik mocht zelf de trap opklauteren naar het vliegtuig. Dit keer hadden we stoelen op rij 6, maar die bleken gewoon exact gelijk te zijn aan de eerste 5 rijen. Ze hadden alleen zwarte hoesjes in plaats van rode! Opnieuw een korte vlucht die al voorbij was voordat we het wisten. En opnieuw allerlei formulieren die ingevuld moesten worden voor de douane. Rond 12.45 uur stonden we alweer aan de grond, nadat we vlak voor de landing nog wat scherpe bochten naar rechts hadden gemaakt. Mama vond dat erg leuk... Bij de paspoortcontrole mochten we ook hier weer meteen vooraan staan, en de medewerkers zijn in Thailand toch een stuk vriendelijker dan in Cambodja. Sjansen met Nikki en lachen naar mij, terwijl ik gewoon lekker naar de grond kijk en ze volledig negeer.

De taxi bracht ons zonder problemen naar het hotel en rond 13.45 uur stapten we op bekend terrein ons appartement binnen. Dit keer nummer 703, en die is nog groter en luxer dan degene die we vrijdag en zaterdag hadden. Twee prachtige badkamers, een keuken, een zithoek en een eigen slaapkamer met een groot bed voor mij. En heel veel spiegels! Het uitzicht is wel iets minder maar we staan toch niet de hele dag uit het raam te gluren. Omdat Nikki een beetje moe was gingen we eerst even relaxen. Om 16.00 uur liepen we naar het zwembad beneden en daar wilden papa en mama nog wat eten bestellen. Kippensoep met broodjes voor mama en mij, en Thaise soep met verschillende paddenstoelen voor papa. Mama dacht dat papa wel 'medium spicy' aan zou kunnen, maar dat bleek een vergissing. De rode pepertjes zwommen vrolijk rond in de enorme kom en papa kwam niet verder dan 3 happen. Alle paddenstoelen werden er natuurlijk nog wel even uitgevist.

Terwijl papa met Nikki aan het dobberen was, heb ik een tijdje met mijn nieuwe kikkertjes gespeeld. Daarna hebben we lekker in een warm bad gezeten en stickers geplakt, snoepjes gegeten en vakantiefoto's bekeken. En de Wi-Fi is hier uitstekend dus ik kan ook weer filmpjes kijken op onze iPad. Om 20.00 uur hebben we nog beneden bij het zwembad gegeten en toen wilde ik zelf graag naar bed. Papa en mama weten nog niet wat we morgen gaan doen. Een dagtocht naar Ayutthaya is hier een populaire excursie, maar dan zouden we wel weer 8 uur op pad zijn en vroeg ons bed uit moeten. Ayutthaya ligt ongeveer 80 kilometer ten noorden van Bangkok en was de hoofdstad toen Thailand vroeger (tot 1939) nog Siam heette. Waarschijnlijk blijven we dus in Bangkok en gaan we hier op ons eigen tempo leuke dingen doen.