Hua Hin - Bangkok

Night Market

Hotel Ayrest, Hua Hin 😴

Miracle Suvarnabhumi Airport Hotel, Bangkok 😴

—————

We zijn gisteren weer om 17.00 uur met het shuttle busje naar het centrum gebracht. Terug konden we dit keer niet mee omdat er geen plekjes meer vrij waren. We liepen eerst langs de kleermaker om het jasje van papa te passen, en daar moest nog wel wat aan gebeuren. De mouwen kwamen ongeveer tot zijn ellebogen en bij de schouders zat veel te weinig ruimte. Het mannetje zou later op de avond op zijn scooter naar ons hotel komen met een betere versie. Eten gingen we opnieuw bij Caruso. Dit keer zat het kleine tentje bijna helemaal vol, en dat komt natuurlijk omdat andere mensen ook graag willen eten waar ik ben geweest! Naast ons zat een stelletje uit Denemarken met een meisje van 7 maanden oud en een jongetje dat alweer een stukje groter is. Ik heb een klein beetje ravioli gehad maar dat gaat allemaal niet vanzelf. Vervolgens was het tijd voor de Night Market en daar liepen we voornamelijk in de regen. Papa en mama hebben wat souvenirtjes gekocht, en tussendoor hebben we nog een drankje gedaan zodat we konden schuilen. Nikki kreeg daar meteen een flesje melk. Toen we het gezien hadden, werden we via de hoofdweg van Hua Hin, de chaotische Petchkasem Road, naar ons hotel gebracht door een grote terreinwagen die was omgebouwd tot Tuk Tuk. Om 22.00 uur werd papa op de kamer gebeld dat de kleermaker was gearriveerd. Bij de receptie werd het jasje gepast en dat zat nu een stuk beter. Er zou ook geen tijd meer zijn voor nieuwe aanpassingen, dus papa is allang blij dat zijn pak er op het eerste oog prima uitziet. Nikki en ik lagen toen al te slapen na een relaxte dag.

Vanmorgen hebben we na het ontbijt toch maar wat extra melkpoeder gekocht in de supermarkt. Mama was bang dat Nikki anders zou verhongeren, terwijl papa allang heeft gezien dat we nog genoeg hebben voor anderhalve maand. Om 11.00 uur stond de taxi bij de receptie. Dit keer geen Mister Billy, maar een aardige meneer van 60 die goed Engels sprak en tot grote vreugde van mama wat rustiger reed. Papa en mama hadden deze taxi gisteren in het centrum besteld en dat scheelde ruim 20% ten opzichte van Billy. Jammer voor hem! We arriveerden om 14.15 uur bij ons Miracle Suvarnabhumi Airport Hotel op slechts 3 kilometer van het vliegveld. Een vrij eenvoudig hotel in een buurt waar niets te beleven is, maar onze kamer 205 is groot en de badkamer heeft een mooi hoekbad.

We gingen eerst een hapje eten in het restaurant en daarna met de lift naar het dakterras om even bij het zwembad te kijken. Helaas is er geen kinderbadje maar we konden op het dak wel van dichtbij de vliegtuigen zien opstijgen en landen. En dat is altijd leuk! Verder zijn we 's middags op de kamer gebleven tot we om 19.00 uur weer gingen eten. Ik begin wel een beetje ondeugend te worden en het is volgens papa en mama dan ook tijd dat we naar huis toe gaan. Nikki ligt nu in het grote bed en ik in het kinderbedje; dat moet helaas maar even voor een nachtje. Morgen worden we al om 07.00 uur met de shuttle bus van het hotel naar de luchthaven gebracht. Onze vlucht vertrekt om 09.55 uur, en inclusief een overstap van 2 uurtjes in Dubai zullen we dan 15 uur onderweg zijn. Waarschijnlijk ben ik al 21 uur wakker als we weer in Zuid-Scharwoude zijn! Als we thuis zijn zal ik nog een klein verslagje schrijven over het verloop van de terugreis.