Sint Joris - Mambo Beach

CuraƧao Ostrich Farm, Sint Joris šŸŗ šŸ„£

Mambo Beach šŸŗ šŸ„£

Morena Resort, Jan ThielĀ šŸ˜“

ā€”ā€”ā€”ā€”ā€”

Rond 11.00 uur zaten we in de auto nadat mama eerst de schades had aangewezen. Er zitten flink wat deuken en krassen op en daar willen we natuurlijk niet voor betalen. Het is een grote, donkerblauwe Kia Cerato en voor 2 dagen huur moeten we ongeveer 130 dollar betalen. Papa kroop achter het stuur en hij moest even wennen aan de automaat. In CuraƧao zijn de verkeersregels hetzelfde als in Nederland; ze worden alleen anders opgevat en de wegen zijn niet zo best. Na de onweersbuien van vannacht stonden er veel straten onder water of lag er modder op. Het bleef gelukkig wel de hele dag droog. We hadden van Annelies en Ramon al gehoord dat je heel eenvoudig kunt verdwalen omdat er bijna geen borden langs de weg staan. Papa en mama moesten inderdaad goed zoeken en besloten uiteindelijk om maar een stukje om te rijden via de grotere wegen.

Het was bijna 12.00 uur toen we bij de grote struisvogelboerderij in Sint Joris waren. Dat was een mooie timing, want elk uur vertrekt er een tour en we konden zo instappen. Deze boerderij behoort tot de grootsteĀ buiten Afrika en er lopen meer dan 600 struisvogels rond. We zaten met ongeveer 15 mensen in een grote jeep en een leuke meneer gaf onderweg allerlei informatie. Eerst in het Nederlands en daarna in het Spaans. De oudste struisvogels op de boerderij zijn nu 21 jaar, maar ze kunnen zelfs 100 worden! En als ze rennen kunnen ze een snelheid van 80 kilometer per uur halen! Papa liet zich nog even in zijn vinger bijten door een enthousiaste bewoner. Omdat ze geen tanden hebben is dat ongevaarlijk en het voelde als een grote wasknijper. Mama mocht een aantal struisvogels voeren, en op een groot ei gaan staan zonder dat de schaal brak.

Ik vond het allemaal geweldig en was weer eens ontzettend vrolijk. Naast grote en kleine struisvogels heb ik ook nog emoe's, zwijntjes, vogeltjes, schaapjes, leguanen, kippen, parkietjes en krokodillen gezien tijdens de tour. Onderweg hebben we veel leuke foto's gemaakt. Na een uurtje waren we weer terug bij het restaurant en daar gingen we een hapje eten. Ik was weer voortdurend aan het sjansen met de bediening en met andere mensen. Om 14.30 uur reden we verder naar Mambo Beach, het bekendste strand van CuraƧao. Papa en mama begrepen de routekaart nu wat beter en we waren er zo. We liepen de boulevard op en binnen 2 minuten had mama natuurlijk alweer iets gekocht! Het was gelukkig een leuk t-shirtje voor mij dus dan mag dat. Er werd nog even een praatje gemaakt met de Nederlandse eigenaren. Hun winkeltje is pas 8 weken open en er volgen binnenkort nog veel meer winkels en restaurants. Mambo Beach wordt volledig verbouwd om het gebied aantrekkelijker te maken, want voorheen was er alleen een strand en een groot parkeerterrein. Papa kocht later ook nog een shirtje bij ze.

We liepen een rondje over het strand en namen een drankje bij een barretje. En mama moest uiteraard ook weer naar de snackbar! Op het meest oostelijke gedeelte van het strand staat het hotel waar alle deelnemers van de Amstel CuraƧao Race verblijven. Er was nu een wedstrijd voor kinderen bezig maar papa zag verder geen bekende mensen voorbij komen. Mama zag wel Bas Muijs lopen, dat schijnt een voormalig acteur uit een slechte soap te zijn. Uiteindelijk waren we om 17.00 uur weer terug op het resort, nadat we in Jan Thiel nog even boodschappen hadden gedaan. De voorraden in die supermarkt zijn niet zo geweldig en papa en mama moesten pasta met soepgroenten eten. Ik heb met papa nog een half uurtje in het zwembad gedobberd en na het eten ben ik als een blok in slaap gevallen. Morgen gaan we leuke strandjes opzoeken en dan hoop ik weer een beetje uitgerust te zijn.