Willemstad

Bistro Le Clochard, Rif FortĀ šŸŗ

Pontjesbrug šŸ„£

Renaissance CuraƧaoĀ šŸ˜“

ā€”ā€”ā€”ā€”ā€”

Vanmorgen had ik om 07.30 uur wel genoeg geslapen. Ik was al veel eerder wakker, en pas toen ik in het grote bed mocht liggen wilde ik mijn oogjes nog een paar uurtjes sluiten. Mama lag bijna naast het bed, papa lag helemaal klem tegen de muur en ik lag royaal in het midden! We hadden om 08.30 uur alles ingepakt en moesten toen nog even langs de receptie op het 4e dek. Ze hadden namelijk op de eindfactuur ten onrechte 90 dollar in rekening gebracht voor handdoeken die we niet ingeleverd zouden hebben. Papa heeft nog een evaluatieformulier ingevuld over de cruise, want het was perfect geregeld. Minpuntje is de verplichte fooi van 180 dollar per hut. Dat is erg veel en je kunt niet eens kiezen bij wie het geld uiteindelijk terecht komt. Mama maakte ondertussen op haar telefoon de laatste minuutjes van de Wi-FiĀ op.

Na het ontbijt hebben we buiten maar een rondje gelopen over het 7e dek. We mochten pas om 11.00 uur van de boot af terwijl we al om 07.00 uur waren aangemeerd in Willemstad. Papa en mama hebben nog wat Nederlanders gesproken en een colaatje gedronken voordat we eindelijk aan wal konden. De koffers stonden al klaar op de kade en met een busje werden we via de douane naar hotel Renaissance CuraƧao gebracht. Onderweg was ik weer bijzonder vrolijk en deed ik leuke spelletjes met de familie uit Hoogwoud die achter ons zat. Ik kreeg trouwens diverse keren van verschillende mensen te horen dat ik me voorbeeldig heb gedragen tijdens de cruise en de excursies! Het Renaissance CuraƧao heeft 5 sterren en is onderdeel van de luxe hotelketen Marriott. We konden eigenlijk pas om 16.00 uur inchecken, maar we kregen verrassend een gratis upgrade naar een grotere kamer met balkon. En daar mochten we meteen in. Nadat we de koffers hadden gedumpt gingen we rond 12.30 uur een rondje wandelen door Willemstad. Het hotel is ideaal gelegen op 5 minuutjes lopen van de beroemde Pontjesbrug, de bijnaam van de Emmabrug. Via het gezellige Rif Fort en allerlei marktkraampjes waren we al snel aan de overkant in Punda, waar papa en mama eerst gingen lunchen bij het Iguana CafƩ aan de beroemde Handelskade met haar gekleurde panden. Ik kreeg een groot glas met ananassap, maar het lukte echt niet om die helemaal leeg te drinken!

Terwijl ik een middagdutje deed, hebben papa en mama nog een uurtje door de wijk geslenterd en wat souvenirs gekocht. Dit gedeelte van Willemstad is erg leuk, en eigenlijk is het hele gebied rond de haven hier weer mooier dan in Oranjestad. Via het Wilhelminaplein liepen we over de Pontjesbrug terug naar Otrabanda, de andere wijk in het centrum. Het was inmiddels bijna 16.00 uur en de Monarch vertrok onder grote belangstelling weer richting Panama. Wij gingen dit keer niet mee! Ons hotel heeft een mooie Infinity Beach, en daar wilde ik natuurlijk nog even een kijkje nemen voordat het donker werd. Een prachtig kunstmatig strandje met wit zand en palmbomen op de 2e verdieping. Ik vond het zwemmen wel iets minder leuk dan de vorige keren. Ik speelde liever in het zand met Nemo, mijn nieuwe visje. Daarna ben ik op de kamer nog met mama in bad geweest en heb ik een hapje gegeten in de lobby. Het hotel is zo groot dat mama al 3 keer is verdwaald in de lange gangen.

Papa en mama wilden naar een restaurantje in het Rif Fort, en mama dook weer eens de verkeerde tent in:Ā Bistro Le Clochard. Een exclusieve zaak met een terras aan het water en een wijnkaart zo dik als een roman. Mama was in haar joggingbroek natuurlijk ook prima gekleed voor dit chique restaurant. Ik begon al snel een beetje te jengelen aan tafel en dat werd meteen als excuus gebruikt om te vluchten. Alleen het Argentijnse wijntje dat al was besteld, werd aan de bar nog even opgedronken. Een gĆŖnante vertoning! Op de Pontjesbrug hebben ze toen maar een patatje gegeten terwijl ik al lag te slapen. Morgen moeten we uiterlijk om 12.00 uur uitchecken en om 17.00 uur vliegen we weer terug naar Nederland. Ik zal vrijdag natuurlijk nog een laatste verslagje schrijven over de terugreis.

Fotoā€™s