Jan Thiel

šŸ‡ØšŸ‡¼

Zest, Jan Thiel šŸŗ šŸ„£

Morena Resort, Jan ThielĀ šŸ˜“

ā€”ā€”ā€”ā€”ā€”

Vrijdag was voor ons een rustdag. Na het ontbijt gingen we rond 11.00 uur een rondje over het resort lopen. Prachtige tuinen met vele soorten planten, vogeltjes, vlinders en kleine gekko's. Vooral die grappige gele vogeltjes vind ik erg leuk, die heten suikerdiefjes. Het resort is niet zo groot en via het mooie zwembad kwamen we weer bij de receptie. Daar kunnen we elke dag kaartjes halen zodat we gratis het strand van Jan Thiel op mogen. Op het strand was het vrij rustig. Het is regenseizoen in CuraƧao en de lucht is meestal grijs met een beetje blauw. Het strand is wel erg mooi met hagelwit zand, palmbomen, ligbedjes, restaurants en barretjes. Papa en mama gingen lunchen bij restaurant Zest, terwijl ik zelf een dutje deed in de kinderwagen. Een klein dutje natuurlijk, want ik ben veel te nieuwsgierig om iets te missen. Via de supermarkt zijn we daarna weer terug gelopen naar ons appartement. Het was weer gaan regenen en papa en mama gaan dan liever bij het zwembad liggen. Ze proberen voor mij ook een beetje ritme te krijgen, maar dat lukt nog niet zo. Ik ben sinds mijn verjaardag natuurlijk een peuter en geen baby meer, en nu ga ik lekker hysterisch doen als ik mijn zin niet krijg. En even een luiertje verwisselen vind ik nu ook niet zo leuk meer. Papa zegt dat ik die hysterische eigenschap van mama heb!

Ik heb heel lang geslapen, omdat ik waarschijnlijk dacht dat het midden in de nacht was. Papa en mama hadden toen ook een momentje rust en konden een boekje lezen op de veranda. Rond 16.00 uur ging ik met papa naar het zwembad. Het gele zwembandje was weer opgeblazen en ik had mijn stoere zwembroekje aan. Zwemmen vind ik altijd geweldig en ik vermaakte me uitstekend met een geel badeendje. Naar andere kindjes kijken is trouwens ook heel interessant. Mama lag lekker op een bedje en maakte fotootjes en filmpjes van ons. Na het eten lag ik om 19.00 uur uitgeteld in bed en dat heb ik tot 04.00 uur volgehouden. Na een flesje melk heb ik daarna nog tot 06.30 uur geslapen, en toen was het tijd om te spelen. Het grote voordeel voor papa en mama is dat ze op deze manier wel mooie lange vakantiedagen hebben! Het is nu pas 11.30 uur en we hebben alweer een rondje gelopen. Eerst moest er een huurauto geregeld wordenĀ omdat we morgen en maandag leuke uitstapjes willen maken. Daarna liepen we richting het strand, en onderweg zagen we nog een leguaan die rustig op de weg bleef zitten zodat de auto's moesten stoppen. We hebben boodschappen gedaan voor de lunch en in de supermarkt kwamen we Annelies tegen. Papa heeft vroeger met haar getennist en haar vriend Ramon heeft bij papa in de klas gezeten. Met hun dochtertjes blijven ze hier nog tot maandag. Vanmiddag gaan we naar het strand en dan zien we ze weer. Nu krijg ik eerst een broodje en daarna ga ik een klein dutje doen!

Fotoā€™s