Amsterdam - Málaga - Sitio de Calahonda - Torremolinos

El Calvario, Torremolinos

The Launch, La Carihuela, Torremolinos 🍺 🥣 🍦

Parque del Sol, Sitio de Calahonda 😴

—————

We zijn weer in Spanje! Pas vorige week besloot onze regering dat volledig gevaccineerde mensen naar alle landen binnen de Europese Unie mogen reizen en daardoor kwam Spanje ook weer in beeld. Griekenland, Italië en Kroatië waren last minute namelijk een beetje duur. Nikki en ik zijn nog geen 12 en dus hoeven we allemaal niet getest te worden tijdens deze vakantie.

Gisteren waren we om 08.45 uur op Schiphol en ondanks de drukte duurden alle formaliteiten slechts een half uurtje. Cp P3 was het ook al veel drukker dan in juni en het opnieuw geasfalteerde gedeelte was dus net op tijd weer open. Na anderhalf uur slenteren en wachten mochten we eindelijk aan boord en met Transavia vlogen we in minder dan 3 uurtjes naar Málaga in de Spaanse regio Andalusië. Omdat we alleen handbagage mee hebben konden we na het scannen van de verplichte QR codes zo doorlopen naar buiten.

Papa en mama hadden via Sunweb meteen een huurauto geboekt en met een shuttle busje werden we naar het verhuurbedrijf gebracht op een industrieterrein. We kregen kosteloos een upgrade naar een klasse hoger en even later reed papa in een blauwe Opel Crossland X de parkeergarage uit. Dit keer heeft hij zijn rijbewijs wel mee! Via de tolvrije kustweg was het nog een half uurtje rijden naar onze bungalow in Sitio de Calahonda. Onderweg gingen we alvast boodschappen doen bij de Lidl zodat we ons Parque del Sol daarna niet meer af hoefden.

Het park bestaat uit 32 bungalows rondom een mooi zwembad en wij hebben Casa 15. We moeten wel flink wat trappetjes op en af maar het ziet er allemaal verzorgd uit met witte huisjes en veel verschillende bomen en planten. Onze bungalow van Nederlandse eigenaren heeft 2 slaapkamers, een grote woonkamer, een nieuwe badkamer en keuken en een groot terras met overkapping van 9 bij 4 meter. Niets mis mee. Uiteraard doken Nikki en ik meteen in het zwembad nadat onze enorme plastic speeltjes met de nodige moeite door papa en mama waren opgeblazen. We hebben ‘s avonds pas om 20.30 uur een broodje gegeten en na een potje eenendertigen lagen we heel laat in bed. Dat spelletje hebben we vorige week pas geleerd en nu moeten we dus flink oefenen.

Vanmorgen werden we begroet door enkele kakkerlakken die op hun rug verspreid door het huis lagen. Wat een smerige beesten! Na een broodje reden we om 10.45 uur eerst naar de weekmarkt El Calvario in Torremolinos. We gingen opnieuw via de kustweg A-7, de Autovía del Mediterráneo, en dat rijdt niet zo prettig. Ontzettend druk en je moet uit stilstand invoegen terwijl iedereen met minimaal 80 kilometer per uur voorbij raast. Het alternatief is de tolweg AP-7 die bijna parallel loopt maar daarvoor hadden we weer een stukje moeten omrijden.

De markt stelde uiteindelijk weinig voor. Normaal zouden er 230 kraampjes staan maar in de zomermaanden is dat blijkbaar een stuk minder. We konden zelfs eenvoudig parkeren en dat zegt genoeg. Uiteraard hebben papa en mama wel iets gekocht: een zonnetje van keramiek voor naast de voordeur en 2 kleine ventilatoren met water voor ons. Die hadden we nodig ook want het zou vandaag zeker 38 graden worden. Toen we alles gezien hadden reden we verder naar een parkeergarage in de wijk La Carihuela. Papa wilde daar graag even kijken omdat er ook een televisieprogramma over die wijk is gemaakt.

Carihuela is een Nederlands bolwerk met een strand van 2 kilometer lang en daarachter een boulevard vol simpele zielen. Het ziet er best gezellig uit maar het trekt blijkbaar een bepaald slag volk aan. Mama keek haar ogen uit. Nikki en ik kregen eerst een ijsje en daarna hebben we een stukje over de boulevard gelopen langs het bomvolle strand. Rond 13.30 uur gingen we lunchen bij The Launch en ook dat is een tentje met Nederlandse eigenaren. Het eten was prima maar daarna was het tijd om dit oord te ontvluchten.

Terug richting Sitio de Calahonda raakten papa en mama nog een beetje verdwaald omdat de batterij van papa’s telefoon leeg was. Daardoor hadden ze geen navigatie. Via onder andere Benalmádena en Fuengirola reden we langs de kust totdat we weer op de A-7 waren. Mama haalde bij dezelfde Lidl nog snel wat boodschappen en om 16.30 uur lagen we dan eindelijk in het zwembad. De 7e kakkerlak is net naar buiten gewerkt en de rest van de dag doen we rustig aan…

1. Karin:
    5 augustus 2021
    Ziet er leuk uit. Veel plezier!
  2. Bas:
    5 augustus 2021
    Wat heerlijk, afgezien van de kakkerlakken 😂, lekker genieten