Sitio de Calahonda - Marbella

Plaza de los Naranjos

Avenida del Mar

Parque del Sol, Sitio de Calahonda 😴

—————

Gisteren zijn we niet van Parque del Sol af geweest. Halverwege de ochtend hebben papa en mama 2 ligbedjes aan het zwembad gearresteerd en daar hebben ze bijna de hele dag op gelegen. Er staan maar 8 bedjes dus je moet er ook vroeg bij zijn. Inmiddels zit het park vol met Nederlandse kindjes van onze leeftijd en het zijn nog allemaal meisjes ook! Nikki en ik hebben ons dus prima vermaakt en papa haalde tussendoor nog een luchtbed voor ons. De 2 opblaasbare speeltjes die we mee hadden zijn alweer lek.

Rond 19.00 uur ging ik met papa eten halen bij de McDonald’s. In Spanje hebben ze helemaal geen milkshakes maar de toetjes zijn wel lekkerder en de ketchup is hier tenminste gratis. Nadat ik mijn patatjes en kipnuggets had weggewerkt gingen we zoals elke avond weer spelletjes doen. Het potje Yahtzee werd alleen onderbroken omdat we met alle meisjes verstoppertje gingen spelen op het park. En daarna nog een kaartspelletje bij het zwembad tot het donker was! Het rondje Yahtzee moest natuurlijk nog wel worden afgemaakt en ik heb alle 3 potjes tot nu toe gewonnen! Nikki vindt dat niet zo leuk…

Na een rustige start zaten we vandaag om 10.45 uur in de auto om Marbella te ontdekken. Deze mondaine badplaats heeft een kustlijn van maar liefst 27 kilometer en 24 verschillende stranden. Papa reed eerst naar het westen van de stad waar de bekende jachthaven Puerto Banús ligt. Het trefpunt van de internationale jetset en dus voelde Nikki zich al snel thuis. We waren de parkeergarage nog geen 100 meter uit of ze kocht alweer iets in een veel te duur winkeltje: gekleurde haaien om op te duiken in het zwembad. Ik kon toen niet achterblijven en koos voor een pen met een flamingo die maar 1 euro kostte.

Eerst liepen we op de pier tussen het strand en de haven om wat fotootjes te maken. En daarna door de haven zelf waar allemaal dure auto’s op de kade stonden: onder andere Maserati’s, Lamborghini’s en Ferrari’s. Met een simpele Mercedes of Audi sta je daar toch een beetje voor schut. De haven is geschikt voor boten tot 70 meter lang en voor jachten die langer zijn dan 55 meter bedragen de havengelden bijna 4.300 euro per dag. Daarmee is Puerto Banús de duurste jachthaven van Europa.

Met een ijsje in de hand zagen Nikki en ik hoe papa en mama in de parkeergarage € 8,40 moesten betalen voor anderhalf uur. Het oude centrum van Marbella ligt 6 kilometer verderop en dat was iets te ver om te lopen. We moesten dus op zoek naar een andere garage dichterbij en dat lukte uiteindelijk in een nog krappere versie van de Karperton in Alkmaar. We liepen het straatje omhoog en gingen om 13.30 uur eerst lunchen bij het Cortes Café aan het Plaza Puente Ronda. Daarna via enkele smalle straatjes omlaag die bijna allemaal uitkomen op het centrale en mooie Plaza de los Naranjos.

Om bij het strand te komen moesten we de drukke kustweg oversteken en via het Parque de la Alameda kwamen we op de Avenida del Mar. Dat is een langwerpig plein richting zee met palmbomen en 10 verschillende beelden van de beroemde Spaanse kunstenaar Salvador Dalí. Eenmaal bij het strand hadden we geen zin meer om de hele boulevard af te struinen langs al die Afrikaanse straatverkopers. We liepen terug via een ander straatje, rond 15.45 uur zaten we in de auto en een half uurtje later lag ik al te dobberen in het zwembad. Inmiddels hebben we een stokbroodje gegeten en hebben alle meisjes op het park zich weer verzameld om te spelen.