Lazise - Cisano di Bardolino

Piazza Vittorio Emanuele, Lazise 🍺 🥣

Lago di Garda

Camping Cisano & San Vito, Cisano di Bardolino 😴

—————

Rond middernacht had papa opeens beter Internet waardoor er nu toch al enkele foto’s op mijn website staan. Vandaag gingen papa en ik pas om 10.00 uur broodjes halen en we moesten 2 keer wachten in een lange rij. Eerst bij de bakkerij en daarna bij de kassa. Een uurtje later liepen we over een breed pad langs het meer richting Lazise. Dat is een sfeervol dorpje met historische stadsmuren en 3 bewaard gebleven stadspoorten. Het was ongeveer 2 kilometer lopen en onderweg hadden we uiteraard weer voortdurend onenigheid over de buggy. En we hebben nog brood gevoerd aan de eendjes en zwanen in het meer.

In Lazise is het altijd markt op woensdag maar dat wisten papa en mama niet. En geen lullige markt met een paar kraampjes maar honderden meters lang. Op de brede boulevard begon de mensenmassa. Langs het haventje met mooie bootjes en vervolgens via een groot plein naar de stadspoort in het oosten. Met 36 graden is al die drukte niet zo geweldig en we zochten dan ook de schaduw op waar dat kon. Na een ijsje aan de waterkant vonden we bij een winkel op het Piazza Vittorio Emanuele eindelijk mooie jurkjes voor Nikki en mij. Voor Nikki een witte met roze flamingo’s en ik kreeg een roze jurk met daarop een hartje dat ik zelf met mijn hand zilver of zwart kan maken!

Bij de stadspoort keerden we weer om en mama wilde even verderop in de wijnkelder kijken van een authentiek Italiaans wijnhuis. We konden alleen geen flessen meenemen omdat we met het vliegtuig zijn. Op het centrale plein gingen we rond 13.30 uur lunchen en de eerste marktkraampjes waren toen al afgebroken. Ze beginnen natuurlijk vroeg en stoppen dan op het heetst van de dag. Nikki heeft alleen een soort soepstengels gegeten maar ik vond de gnocchi die mama had erg lekker. En we hadden limonade want mama heeft een klein flesje met siroop uit Nederland meegenomen. Tijdens het eten konden we mooi zien hoe sommige marktkoopmannen enorme elektrische parasols lieten inklappen zodat ze keurig op de daken van hun grote bestelbussen werden opgeborgen. Handig systeem!

Zonder markt zagen we na het eten eindelijk hoe Lazise er normaal gesproken uitziet. Een prachtige ligging aan het meer en ook het vertrekpunt van vele boottochtjes. Omdat Nikki inmiddels in slaap was gevallen in de buggy moest ik zelf het grootste gedeelte van de terugweg lopen. Ik heb minstens 7 zwanen gezien die zich hier graag van dichtbij laten voeren door de mensen. Thuis blazen ze meteen als ik in de buurt kom! Bij de camping moesten papa en mama op zoek naar een plekje in de schaduw aan het meer. En dat viel niet mee. Er zijn een paar smalle strandjes aangelegd maar daar lagen de mensen al als haringen in een ton. En dat noemen ze dan vakantie! Even verderop konden we in de schaduw van een boom op de rotsen zitten zodat ik in ieder geval even met papa in het water kon dobberen. Mama ging een boekje lezen en Nikki sliep nog steeds. De steentjes op de bodem gaan na 2 meter over in modder en dat zag ik in eerste instantie niet zo zitten. Maar zoals altijd vind ik alles leuk zodra ik er een beetje aan gewend ben.

Toen Nikki eindelijk wakker werd was ze nog zo moe dat ze niet eens meer wilde zwemmen. Om 16.30 uur zijn we terug naar de kamer gelopen en daar hebben we filmpjes op de iPad gekeken en chips gegeten. Rond 18.00 uur wilde mama nog wat boodschappen halen terwijl Nikki en ik met papa naar de leuke speeltuin gingen. Die ligt waarschijnlijk op het beste gedeelte van de camping waar de mensen nog ruimte en relatieve rust hebben. We hebben buiten op het terras stokbroodjes met zalm en Franse kaas gegeten en na een snelle douche en een paar glazen water liggen we nu net in bed. Morgen wordt het opnieuw erg heet dus de planning is nog niet bekend.

1. Karin:
    22 augustus 2018