Nice - Saint-Paul-de-Vence

Nice

Saint-Paul-de-Vence 🍺 🥣

Camping Antipolis, Biot 😴

—————

Toen ik vandaag om 08.00 uur wakker werd was ik weer lekker uitgeslapen. Onze Nederlandse buren gingen naar huis waardoor er weer een plekje vrij is naast ons. In het voorseizoen is het nog vrij rustig op de camping en animatie is er voorlopig helemaal niet. Dat is niet zo erg, omdat wij toch de omgeving willen verkennen en 's avonds al vrij vroeg een dutje willen doen na een lange dag. Om 10.45 uur vertrokken we richting Nice. We kozen voor de toeristische kustweg in plaats van de snellere tolweg, omdat we toch alle tijd hadden. Rond 11.30 uur konden we aan de boulevard parkeren waar maar heel weinig plekjes vrij waren. Goed opgelet van papa! We mochten daar maximaal 2 uurtjes staan, maar we waren toch niet van plan om de hele stad te bekijken. We hebben lekker over de mooie boulevard gewandeld en met mijn zonnebril en petje op ben ik een echte toerist! Op het fraaie Place Masséna heb ik een flesje melk gedronken. Mama heeft mij trouwens toch gefopt, want in plaats van koude limonade met appelsmaak had ze nu limonade met tropische vruchtensmaak in mijn flesje gedaan. En dat vind ik wél lekker!

Op de levendige Cours Saleya is er elke dag een grote bloemenmarkt. Behalve op maandag, dan is er een antiekmarkt met allerlei troep. En wij moesten natuurlijk weer op maandag naar Nice. Omdat ik moe werd en papa en mama nog moesten eten, hebben we alleen wat kaartjes gekocht voor de opa's en de oma's. Het was al bijna 13.30 uur en ons parkeerkaartje zou dan niet meer geldig zijn. Mama wordt daar altijd heel nerveus van maar papa maakt zich niet zo druk. Hij denkt dat verkeersboetes uit Frankrijk toch nooit betaald hoeven te worden. Vanaf Nice reden we in noordwestelijke richting naar Saint-Paul-de-Vence, een Middeleeuws plaatsje dat vooral bekend staat om de vele kunstmusea en -galeries. In het hoogseizoen moet het bijna onmogelijk zijn om hier te komen vanwege de drukte en de ligging hoog op een berg. Een prachtig plaatje! Het parkeren van de auto was een kunst op zich want we moesten een steile, ondergrondse parkeergarage in waar nauwelijks ruimte was. Voordat we binnen de stadsmuren gingen kijken heb ik mijn flesje limonade nog leeg gedronken, en papa en mama gingen een hapje eten bij een tentje waar een hele chagrijnige meneer ons bediende. Ik bleef gewoon brabbelen en lachen en hij kreeg lekker geen cent fooi. We hebben vervolgens een mooie wandeling gemaakt door de smalle, steile straatjes. Papa moest de kinderwagen omhoog duwen en mama omlaag, dat was een eerlijke verdeling. Het zag er allemaal heel gezellig en pittoresk uit en ik had weer eens veel bekijks met mijn vrolijke koppie. Ik ben al lekker aan het flirten met vreemde mannen, papa is nu al bang voor later!

Terug liepen we langs de stadsmuur en hadden we mooie uitzichten. We konden Antibes bijna zien liggen en de blauwe zee in de verte zorgde voor mooie foto's. Rond 16.00 uur zaten we weer in de auto. We moesten onderweg nog boodschappen doen en al snel kwamen we een enorme supermarkt tegen, een Hypermarché. Daar hebben we een uurtje rondgedoold en dat vond ik helemaal niet zo leuk. Ik ging een beetje jengelen, omdat ik weet dat papa mij dan optilt en op zijn arm neemt. Dan kan ik veel meer zien dan liggend in het winkelwagentje. En ik ben nogal nieuwsgierig, dat heb ik van mama. We hebben ook een nieuwe waterkoker gekocht, dat is altijd handig. Papa en mama moesten ruim 103 euro betalen bij de kassa en dat viel een beetje tegen! Rond 18.00 uur waren we terug op de camping en na een warm hapje lag ik een uurtje later uitgeteld in bed. Het frambozentoetje dat papa speciaal voor mij had meegenomen, hoefde ik zelfs niet meer. Toen heeft papa die zelf maar opgegeten.