Antibes - Cap d'Antibes

Plage de la Garoupe, Cap d’Antibes

Port Vauban, Antibes 🍺 🥣

Camping Antipolis, Biot 😴

—————

Na bijna 12 uur slapen werd ik vanmorgen om 07.30 uur wakker, ik was blijkbaar erg moe. Na een flesje melk was ik weer helemaal topfit en waren mijn handjes, na een koude nacht, weer ontdooid. Het is Moederdag vandaag en eigenlijk moest ík dus broodjes halen. Maar omdat ik nog niet kan lopen heeft papa dat gedaan. Om 11.30 uur gingen we een stukje rijden naar Cap d'Antibes. Onderweg naar Plage de la Garoupe reden we nog even langs Hôtel du Cap-Eden-Roc, het luxe hotel waar onder meer Madonna regelmatig verblijft. Ook de meeste filmsterren logeren hier tijdens het Filmfestival van Cannes, en dat is toevallig deze week. Bij het drukke strand in een mooie baai begon een wandelpad langs de kust. Dat werd echter steeds smaller en rotsachtiger waardoor we maar terug zijn gegaan. De restaurants in La Garoupe zaten allemaal vol dus zijn we terug gereden naar het centrum van Antibes. Mijn flesje melk moest natuurlijk nog worden opgewarmd!

We konden vrij eenvoudig gratis parkeren, dat zal in het hoogseizoen wel anders zijn. We liepen langs Fort Carré naar Port Vauban, de grootste jachthaven van Europa met 2.000 ligplaatsen. Als ik later een rode Ferrari heb wil ik er ook wel zo'n bootje bij hoor! In een pizzeria werd mijn flesje opgewarmd en papa en mama hebben daar lekker gegeten. Daarna zijn we verder langs de haven gelopen in het zonnetje; een blauwe lucht en 24 graden vandaag. De haven eindigt bij de Quai des Milliardaires en daar zijn de bootjes het grootst. De Eclipse, het 162,5 meter lange jacht van Roman Abramovich, lag er nu helaas niet. Op de kade stonden uiteraard Ferrari's, Porsches, Bentleys en Rolls-Royces geparkeerd, zodat de eigenaren niet lopend naar hun zomerhuisjes hoeven als ze van boord stappen. Gelukkig maar voor ze!

Direct naast de haven ligt nog een leuk zandstrandje, Plage de la Gravette. Daar gaan we misschien nog wel eens heen. In een winkelstraatje hebben papa en mama een stoere zonnebril voor me gekocht en strikjes voor in mijn haar. Alles roze natuurlijk, mijn lievelingskleur! Mama vond het eigenlijk te duur maar papa vond het goed; dat is handig om te weten voor later! Toen we terug liepen naar de auto hebben we nog een rondje om Fort Carré gelopen. Ook dit pad was nauwelijks geschikt voor kinderwagens, daar hebben die Fransen slecht over nagedacht. Om 17.30 uur waren we terug op de camping en kreeg ik mijn warme hapje en een flesje melk. Papa en mama hebben al geprobeerd om mij koud water en koude melk te laten drinken, maar daar trap ik lekker niet in! Omdat de supermarkten hier op zondag gesloten zijn moeten papa en mama straks zelf weer ravioli met tomatensaus eten; morgen gaan we maar eens inkopen doen. Ik ga nu een dutje doen want het was weer een lange dag voor me.